Navigácia
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vedúci zamestnanci školy
Rada školy
§ 2. ods. 1 b Údaje o zriaďovateľovi v rozsahu: názov, sídlo, telefónne číslo, adresa elektronickej poštyÚdaje o zriaďovateľovi
§ 2. ods. 1 c Informácie o činnosti rady školy alebo rady školského zariadenia, najmä počet a dátumy zasadnutí a prijaté uzneseniaČinnosť rady školyRada školy pracuje v existujúcej zostave od 12.03.2020. Je iniciatívnym a poradným samosprávnym orgánom, ktorý vyjadruje a presadzuje verejné záujmy, záujmy žiakov, rodičov, pedagogických zamestnancov a ostatných zamestnancov v oblasti výchovy a vzdelávania.
§ 2. ods. 1 d Počet detí, žiakov alebo poslucháčovÚdaje o počte žiakovPočet žiakov školy: 710
Počet tried: 32
Podrobnejšie informácie:
§ 2. ods. 1 e Počet pedagogických zamestnancov, odborných zamestnancov a ďalších zamestnancovZamestnanciPracovný pomer
§ 2. ods. 1 f Údaje o plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancovKvalifikovanosť pedagogických pracovníkov
Predmety vyučované nekvalifikovane
§ 2. ods. 1 g Informácie o aktivitách a prezentácii školy alebo školského zariadenia na verejnostiPrehľad výsledkov súťaží a olympiád
Aktivity a prezentácia na verejnostiV školskom roku 2022/2023 pokračovalo financovanie záujmovej činnosti formou vzdelávacích poukazov. Škola prijala od žiakov celkom 664 vzdelávacích poukazov a do záujmovej činnosti sa zapojilo 93% žiakov. Pracovalo 30 záujmových útvarov.
Školské akcie
a kultúrne podujatia: - Protidrogová prevencia a
trestnoprávna činnosť 5.-9.r. - Dni boja proti drogám 9. r. - Ochrana prírody životného
prostredia 1.-4.r. - Škola v prírode 4.
ročník (jún) - Záložka do knihy spája
školy - Školský program ovocie - Detský karneval - Pasovanie žiakov 1. ročníka - Protidrogová prevencia
žiakov I. stupňa ZŠ – prednášky - Príspevky do Rabčianskeho
chýrnika - Deň mlieka - Projekt – cudzie jazyky –
Európsky deň jazyka - Mikuláš - Vianočná besiedka na 1. a
na 2. stupni - Beseda so spisovateľom (M.
Slovíkom, B. Jobusom, G. Futovou) - Naj kniha výstava - Deň vody na 1. stupni - Výstavy prác žiakov - Stravuje sa zdravo - SWAP - Tvorivé dielne (Vianoce) - október - Deň Zeme - Čistenie obce 1. – 4. r. 9.
r. - Športová olympiáda – 1.st. - Ľudové zvyky -
Vynášanie Moreny -
Príchod sv. Martina -
Fašiangy -
Sv. Katarína - Mesiac úcty k staršiemu
- Tvorba jesenných dekorácií - Deň rodiny – práca
literárneho aj výtvarného charakteru - Besiedka pre starých
rodičov - Balíček plný lásky – pre
seniorov v domove dôchodcov - Najkrajšia záložka - Návšteva žiaka
z družobnej školy v Nemecku - Prvácka akadémia - Lyžiarsky výcvik - Plavecký výcvik Exkurzie: -
9. ročník – Oswienčim (DEJ) -
8. ročník – Martin SJL, Noc výskumníkov -
6. ročník – Hviezdoslavova hájovňa, Janošíkove diery,
Arborétum Mlyňany + Hvezdáreň -
7. ročník – Banská Štiavnica (GEG), Lit. exkurzia –
Jasenová, D. Kubín, Čistička odpadových vôd, Priehradný múr. -
5. ročník -
Oravský hrad pri príležitosti Dňa múzeí, Bábkové divadlo, Arborétum
Mlyňany + Hvezdáreň, Zbery: - papiera, tetrapackov,
drobného elektroodpadu, starých mobilov - pomarančovej kôry - plastových vrchnáčikov Školský
časopis Rabconek Prácu
časopisu koordinovala pani učiteľka PaedDr. A. Škrková v spolupráci so
všetkými vyučujúcimi. Vychádza vždy jedno zimné a jedno letné vydanie. V časopise sa snažíme všetkých oboznámiť so
životom školy, prezentovať názory žiakov na aktuálne problémy školy a doby a
vlastné umelecké výtvory žiakov. Časopis má vždy zábavnú časť. V každom časopise máme uverejnené námety podľa
želania žiakov. Vychádza ako príloha obecných novín, a tak sa dostáva do rúk
širokej verejnosti Rabče. § 2. ods. 1 h Informácie o projektoch, do ktorých je škola alebo školské zariadenie zapojenéProjekty
V školskom roku 2022/2023 sa
naša škola zapojila do projektu „Škola podporujúca slušnosť, múdrosť
a zdravý životný štýl“. V ročníkoch 1.-4. pod názvom „Podpora zdravia
ústnej dutiny“ a v ročníkoch 5.-9. pod názvom „Škola plná pohybu“. Každoročne pre žiakov 9. ročníka
organizujeme „Dni boja proti drogám“ za účasti špecialistov na problematiku
dospievania, policajtov a lekárov. Dlhodobo sa zapájame do projektov
„Danone – mliečna liga“ a „Školské ovocie“. Deň mlieka organizujeme v škole aj
v materskej škole. Škola v spolupráci s pedagógmi ZŠ sa
v tomto šk. roku zapojila tiež do projektov: „Zvyšovanie kvality
vzdelávania na ZŠ a SŠ s využitím elektronického testovania“,
„Komplexný poradenský systém prevencie a ovplyvňovania sociálno-patologických
javov v školskom prostredí“, „Moderné vzdelávanie – digitálne vzdelávanie
pre všeobecno-vzdelávacie predmety“, „Podpora profesijnej orientácie žiakov ZŠ
na odborné vzdelávanie a prípravu prostredníctvom rozvoja polytechnickej
výchovy zameranej na rozvoj pracovných zručností a práca
s talentami“, „Elektronizácia
vzdelávacieho systému regionálneho školstva“. - Národný projekt
„Duálne vzdelávanie a zvýšenie atraktivity „a kvality OVP“. S obcou
sme spolupracovali na projekte, v ktorom zrealizujeme vytvorenie novej chemickej
učebne, vybavíme zariadenia pre učebňu dielni a miestnosť pre asistentov. Zapojili sme sa: do projektu ERASMUS+, kde sme boli
úspešní a pripravujeme sa na pobyt našich žiakov v Estónsku. § 2. ods. 1 i Informácie o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole alebo v školskom zariadeníVýsledky inšpekčnej činnostiDátum
poslednej inšpekčnej kontroly: 23.-25.03.2022 Druh
inšpekcie: čiastočná Predmet
inšpekcie: Práca
pedagogického asistenta so žiakmi so zdravotným znevýhodneným. Odborový zväz
– voľba nových členov, predseda Mgr. Daša Svrčková § 2. ods. 1 j Informácie o priestorových podmienkach a materiálno-technických podmienkach školy alebo školského zariadeniaMateriálno-technické podmienkyMateriálno – technické podmienky ZŠ
hodnotíme ako dobré. Vyučujúci majú dostatočný arzenál učebných pomôcok vo
všetkých predmetoch. Učebné pomôcky sa priebežne doplňujú aj z rozpočtu školy. Rodičovské
združenie aj v tomto školskom roku čiastočne hradilo exkurzie, výchovné
koncerty, Mikuláša, MDD. Základná škola je vybavená
špeciálnymi učebňami fyziky, technickej výchovy, náboženskej výchovy,
špeciálneho pedagóga, počítačov (3x) a jazykov (3x). Každý predmet má svoj
kabinet. Okrem toho je k dispozícii aj žiacka a učiteľská knižnica. Pri základnej škole je dobre
vybavený športový areál, ktorý zahŕňa hádzanárske, basketbalové a dve
volejbalové ihriská. K tomu atletická tartanová dráha so sektormi na skok do
výšky, diaľky, vrh guľou a hod kriketovou loptičkou. V rámci prístavby ZŠ
sa používa nová gymnastická miestnosť. V školskom roku 2022/2023 sme
pokračovali vo výmene nábytku v triedach, učebniach. Zakúpili sme nové interaktívne
tabule. Zariaďovali sme nové triedy, novú gymnastickú miestnosť. Doplnili sme aj
potrebný inventár do ŠJ. Máme zriadenú webovú stránku
a facebook základnej školy s materskou školou, ktorá sa priebežne
aktualizuje. Vybavenie učebnými pomôckami v MŠ je
na dobrej úrovni. Modernizujeme aj vybavenie školskej kuchyne, ktoré vyhovuje
súčasnému štandardu. § 2. ods. 1 k Informácie o oblastiach, v ktorých škola alebo školské zariadenie dosahuje dobré výsledky, o oblastiach, v ktorých má škola alebo školské zariadenie nedostatky, vypracované v súčinnosti s radou školy alebo s radou školského zariadenia, ak je zriadenáÚspechy a nedostatkyProfilácia
a koncepcia rozvoja ako strategický plán školy na 5-ročné obdobie obsahuje
jednotlivé oblasti života, kde je vždy formulovaný jeden hlavný cieľ. Jeho
napĺňanie sa realizuje prostredníctvom úloh zakotvených v ročných plánoch
práce. Ich plnenie sa mesačne vyhodnocuje na pracovných poradách
a pedagogických radách. Celkové zhodnotenie sa uskutočňuje na konci
každého školského roka a je súčasťou záverečnej hodnotiacej správy. Postavenie
cieľov a úlohy strategického plánu v konkrétnej podobe v ročnom
pláne umožňujú uskutočniť porovnania a určiť stupeň posunu pri napĺňaní
jednotlivých cieľov. Príjemné
prostredie by malo motivovať k lepším výsledkom vo výchove aj vzdelávaní.
No dosiahnuté výsledky nie vždy spĺňajú naše očakávania. V ďalšej
časti hodnotenia plnenia strategického plánu budeme stručne charakterizovať
činnosť v jednotlivých oblastiach za posledný rok a na základe
výsledkov našich pozorovaní, prieskumov a štatistických ukazovateľov
vyhodnotíme úspešnosť napĺňania daného cieľa. Pozitívne hodnotenie: - úspešnosť žiaka na školských súťažiach
a olympiádach - úspešnosť žiaka vo vedomostných súťažiach (krajské
kolo, celoslovenské kolo) - exkurzie, výlety, výchovné koncerty - realizovanie environmentálnej výchovy – Deň zeme,
Deň vody, zber papiera, Deň mlieka, SWAP, Čistenie obce. - škola v prírode - nákup ďalších interaktívnych tabúľ - práca žiakov v záujmových útvaroch - pozitívne hodnotenie školy verejnosťou - zavádzanie nových vyučovacích metód do vyučovacieho
procesu - dobra atmosféra spolupráce v učiteľskom
kolektíve - zážitkové vyučovanie v MŠ - dobrá spolupráca s CPPP - rozvíjanie čitateľskej gramotnosti Oblasti,
v ktorých sú nedostatky: - obmedzené priestorové možnosti školy – trieda na
výučbu cudzích jazykov, miestnosť ŠKD - treba rekonštruovať učebňu Che - snaha o bezdôvodné vymeškanie vyučovania najmä
st. žiakmi - narastajúce prípady poškodzovania majetku školy - klesajúci záujem zapájať sa do vedomostných súťaží Návrh
opatrení: - zvyšovanie pozornosti žiakov uplatnením
aktivizujúcich učebných metód - odhaľovanie príčin slabej domácej prípravy žiakov - odhaľovanie príčin zhoršujúceho sa prospechu žiakov - pravidelné konzultácie s rodičmi žiakov so ŠVVP - motivačnou činnosťou viesť žiakov k zapájaniu
sa do vedomostných súťaží - príprava žiakov na testovanie už v nižších
ročníkoch - KOMPARO - dbať na dôslednú prípravu žiakov 5. a 9. roč.
a T9 - zapájať učiteľov do ďalšieho vzdelávania - zvýšiť vedomostnú úroveň žiakov 1. Oblasť pôsobenia na žiaka V oblasti
pôsobenia na žiaka môžeme na základe hodnotenia výsledkov pedagogických
pozorovaní, prieskumu a pohovorov s učiteľmi aj žiakmi konštatovať,
že táto úloha sa plní, aj keď nie vždy v súlade s našimi predstavami. Vyučujúci
naďalej hľadajú také riešenia, ktoré by redukovali menej významnú časť učiva,
nechávajú väčší priestor na samostatnú prácu žiakov, minimalizujú množstvo
predkladaných hotových poznatkov, ťažisko práce sa snažia preniesť na
skupinovú, tvorivú prácu. Napriek veľkej snahe sa nám nie celkom darí zlepšiť
správanie, aj keď tomuto bodu venujeme čas na každej pracovnej porade. Ku
každému závažnému prípadu pozývame rodiča a s najviac
neprispôsobivými žiakmi pracujú naši špeciálni pedagógovia. Triedni učitelia
každý priestupok riešia pred celou triedou, kde nechávajú priestor aj na
vyjadrenie sa ostatným žiakom. Hodnotenie: V oblasti
tvorivosti, samostatnosti žiaka – pozitívny vývoj V oblasti
slušného správania a tolerancie – pozitívny vývoj 2. Oblasť
práce s učiteľským kolektívom Základ práce
s učiteľským kolektívom je postavený na budovaní dobrých medziľudských
vzťahov jasným konkretizovaním úloh, dobrou komunikáciou medzi vedením
a učiteľmi a učiteľmi navzájom. Musíme
konštatovať, že sa podarilo zvýšiť efektivitu práce PK a MZ a zabezpečiť ich vyššiu
angažovanosť na výsledkoch školy. Efektívne sa zapájajú do riešenia pracovných
a výchovno–vzdelávacích problémov školy. Pozitívne hodnotíme prácu MZ
a PK pri vytváraní školského vzdelávacieho programu. Hodnotenie: pozitívny
vývoj 3. Oblasť vzťahov
učiteľ – žiak V školskom
prostredí najdôležitejší vzťah chceme aj
najďalej budovať na vzájomnej úcte, dôvere a rešpektovaní sa. Aj keď veľká
väčšina žiakov sa vie slušne správať a má záujem dosahovať dobré vyučovacie
výsledky, takmer v každej triede sa nájdu neprispôsobiví jednotlivci,
ktorí často dokážu paralyzovať vyučovanie. V tomto najzložitejšom
a zároveň najdôležitejšom vzťahu sa nie všetkým učiteľom podarí nájsť
cestu k žiakovi. Musíme konštatovať, že sa nám vo vyšších ročníkoch
vytvára skupina žiakov, ktorým absolútne nezáleží na dosahovaní lepších
výsledkov. Situáciu zhoršila aj pandémia, keď sa žiaci často vzdelávali on-line
formou. Čakáme, že pri zmene podmienok prijímania žiakov na stredné školy sa
táto situácia zmení k lepšiemu. Hodnotenie: Učitelia
vystupujú menej autoritatívne, nechávajú väčší priestor na tvorivú samostatnú
prácu žiakom a zapájajú ich do riešenia výchovných problémov triedy –
mierne pozitívny vývoj. 4. Oblasť
environmentálnej výchovy Problematiku
environmentálnej výchovy majú vyučujúci zakotvenú vo svojich učebných plánoch.
V uplynulom školskom roku sme pokračovali v rámci zlepšenia životného
prostredia v separovanom zbere tetrapakov, plastov, papiera, hliníka
a pomarančovej kôry. Zapojili sme sa aj do zberu elektroodpadu
(Recyklohry), kde dosahujeme dobré výsledky. Veríme, že postupne vypestujeme
u žiakov pozitívny vzťah k separovanému zberu. Hodnotenie: pozitívny
vývoj 5. Oblasť
protidrogovej činnosti Naším cieľom
je neustále zvyšovať informovanosť žiakov o škodlivosti používania
návykových látok prostredníctvom prednášok alebo rôznych tém priamo vo
vyučovaní. Hodnotenie: pozitívny
vývoj 6. Oblasť
výchovy k manželstvu a rodičovstvu Hlavná náplň
je umiestnená do vyučovacích hodín biológie a občianskej náuky, no je
súčasťou vyučovania aj ostatných predmetov. Dôraz bol postavený na zodpovednom
prístupe každého jednotlivca. Konali sa prednášky na tému dospievanie v 7.
roč. Záleží nám, aby tieto informácie boli kvalifikované, aby neboli len od
priateľov alebo z médií. Myslíme si,
že žiaci postupne dostávajú stále viac informácií a ich znalosti
o živote rodiny majú širší rozmer. Hodnotenie: pozitívny
vývoj 7. Oblasť
rozmiestnenia žiakov na stredné školy, spolupráce s CPPPaP, práca
špeciálneho pedagóga Skĺbenie
práce výchovného poradcu a špeciálneho pedagóga v jednej osobe sa nám javí
ako jednoznačne pozitívne. V mesiaci
december v spolupráci s CPPPaP Námestovo sa uskutočnili pre žiakov deviateho
ročníka psychologické testy na profesijnú orientáciu, ktoré môžu deťom
a rodičom pomôcť pri ich výbere vhodnej strednej školy. Hodnotenie testov
prebiehalo v januári priamo v ZŠ, zúčastnili sa ho súčasne dieťa,
rodič a psychologička CPPPa P. Hodnotenie: pozitívny
vývoj 8. Oblasť
starostlivosti o začlenené deti Špeciálny
pedagóg vedie evidenciu začlenených žiakov s rôznymi druhmi postihnutia.
Má osobitnú miestnosť, kde uskutočňuje individuálnu alebo skupinovú terapiu.
Počet detí, ktoré potrebujú špeciálno-pedagogickú pomoc, neustále narastá. Máme
deti so zrakovým postihom
a telesným postihom. Taktiež deti s narušenou komunikačnou
schopnosťou, s poruchami učenia s poruchami správania
a autizmom. 1x
štvrťročne na pedagogickej rade prehodnocujeme výsledky a prijímame
opatrenia. Deti sú sledované už aj v MŠ za účelom včasného odhalenia
telesného alebo duševného postihnutia. Neustále
spolupracujeme s CPPPaP v Námestove. Špeciálne
pedagogičky sa zúčastňujú na zápise detí do prvého ročníka a pracujú
s deťmi, ktoré majú odloženú školskú dochádzku. Špeciálne
pedagogičky poskytujú špeciálno-pedagogické konzultácie učiteľom aj rodičom. Organizujú
pohovory a konzultácie s rodičmi postihnutých detí. Na škole
v tomto školskom roku pracovali 2 špeciálne pedagogičky a 9
asistentiek učiteľa. Hodnotenie: pozitívny
vývoj 9. Oblasť záujmovej
činnosti Celkove sa do záujmovej činnosti zapojilo takmer 93% žiakov. Zúčastnili sme
sa súťaží v matematike, dejepise, geografii, technike, v anglickom jazyku,
vo výtvarnej a telesnej výchove, slovenský jazyk –prednes. O výsledkoch
v jednotlivých súťažiach referujú vyučujúci pravidelne na pracovných
poradách a žiaci sú s výsledkami oboznámení na nástenkách. Záverečné
vyhodnotenie súťaží aj s menami úspešných reprezentantov uverejňujeme
v Rabčianskom chýrniku a na webovej stránke školy. Hodnotenie: pozitívny
vývoj 10. Oblasť
zapojenia sa do projektov Už trinásty rok
úspešne pracujeme na projekte Škola podporujúca zdravie. Do jeho realizácie sú
zapojení všetci žiaci a vyučujúci. Celá činnosť v rámci projektu je
monitorovaná na nástenkách, kde sa žiaci dozvedajú o plnení úloh
a dosiahnutých výsledkoch. V 1.-4. ročníku je zameranie na hygienu
ústnej dutiny pod názvom „Podpora zdravia ústnej dutiny“ a v 5.-9.
ročníku na športovú činnosť pod názvom „Škola plná pohybu“. V spolupráci
s políciou už niekoľko rokov realizujeme besedy, stretnutia
a prednášky s problematikou drog a dospievania. Dlhodobo sa
zapájame do projektu „Danone – mliečna liga“ a „Školský mliečny program“,
„Školské ovocie“ – poskytovanie čerstvého ovocia, ovocných a zeleninových
štiav (MIRUTOMI, spol. s.r.o – Ťapešovo). Po
zrekonštruovaní počítačovej učebne ju vo zvýšenej miere využívame aj na vyučovanie iných
predmetov. Školský
digitálny koordinátor. „Komplexný poradenský systém prevencie a ovplyvňovania
sociálno-patologických javov v školskom prostredí“, „Moderné vzdelávanie –
digitálne vzdelávanie pre všeobecno-vzdelávacie predmety“, „Podpora profesijnej
orientácie žiakov ZŠ na odborné vzdelávanie a prípravu prostredníctvom
rozvoja polytechnickej výchovy zameranej na rozvoj pracovných zručností
a práca s talentami“,
„Elektronizácia vzdelávacieho systému regionálneho školstva“. Pokračovali
sme v prístavbe MŠ. Zapojili sme sa do projektu ERASMUS + a do
Nadácie ORANGE. Hodnotenie: pozitívny
vývoj 11. Oblasť vybavenia a údržby Pozitívne
hodnotíme vybavenie školských dielní, dielne školníka a údržbára, kde aj
väčšie opravy je možné realizovať
svojpomocne. Technické a materiálne vybavenie školy je na dobrej úrovni
a prispieva k estetizácii prostredia. Držíme sa zásady, že aj
príjemné kultúrne prostredie pozitívne vplýva na žiakov a motivuje ich
k lepším výsledkom. Hodnotenie: pozitívny
vývoj 12.Oblasť
vzťahov rodičia – škola Najčastejšia
spolupráca sa uskutočňuje cestou rodičovských združení. V novembri sa
konalo plenárne a v apríli sa konalo triedne rodičovské združenie.
Podľa potreby si triedni učitelia zvolávajú rodičov žiakov zo svojej triedy. Podarilo sa
nám zapojiť rodičov do výchovno-vzdelávacích aktivít školy, ďalší sa zúčastnili
kultúrno-spoločenských akcií organizovaných triedou. Prijali by sme, keby
rodičia hlavne problémových žiakov prejavili zvýšený záujem spolupracovať so
školou, čo by iste pomohlo k lepším výsledkom, či už vo výchove alebo
vzdelávaní. Hodnotenie: mierne
pozitívny vývoj 13. Oblasť
spolupráce so školským úradom Spolupráca
prebiehala v rovine poradenskej činnosti a hodnotíme ju pozitívne. ŠÚ
v súčasnosti spĺňa funkciu koordinátora metodickej činnosti, poradenstva
a kontrolóra v legislatívnej oblasti. Hodnotenie: pozitívny
vývoj 14.Oblasť
spolupráce s obcou, školskou radou a rodičovským združením Riaditeľka
školy sa pravidelne zúčastňuje zasadnutí obecného zastupiteľstva, kde informuje
o výchovno-vzdelávacích výsledkoch a o ekonomických problémoch
školy. Vedenie
školy všetky závažné rozhodnutia prerokuje s radou školy a výborom
rodičovského združenia. Rodičovské združenie sa podieľa finančnými
prostriedkami na zabezpečovaní
kultúrnych a športových akcií, ako sú výchovné koncerty, exkurzie,
lyžiarsky a plavecký výcvik. Hodnotenie: pozitívny
vývoj 15. Oblasť
práce s prevádzkovými zamestnancami V oblasti
zabezpečenia prevádzky sme postupne v priebehu sledovaného obdobia dokázali vybaviť školníka a údržbára
takmer kompletným strojovým vybavením potrebným na základnú údržbu. Pre
upratovanie sme zabezpečili ďalší výkonný čistiaci stroj a upratovacie
vozíky. Využitie
potenciálu strojového vybavenia a zamestnancov ušetrí finančné
prostriedky, ktoré využijeme na iné
účely. Hodnotenie: pozitívny
vývoj 16. Oblasť spolupráce
s odborovou organizáciou V tomto
školskom roku sa uskutočnili voľby nových členov, rokovania na príprave
kolektívnej zmluvy a zadelení finančných prostriedkov sociálneho fondu,
ktoré boli zavŕšené podpisom kolektívnej zmluvy. Odborová
organizácia sa vyjadruje ku všetkým závažným rozhodnutiam vedenia školy
v súlade s ustanoveniami Zákonníka práce a zákona o výkone
práce vo verejnom záujme. Hodnotenie: pozitívny vývoj 17. Oblasť
práce so začínajúcimi pedagogickými pracovníkmi V školskom
roku 2022/2023 sme mali 3 začínajúcich pedagogických zamestnancov
v pozícii pedagogický asistent učiteľa. Hodnotenie: pozitívny
vývoj 18.Oblasť
vnútroškolskej kontroly, hospitačná činnosť Úlohami
z kontrolnej činnosti sa vedenie školy zaoberá raz týždenne alebo podľa
nutnosti a závažnosti aj častejšie. Bol
vypracovaný plán kontrol a hospitácií, kde boli úlohy rozdelené medzi
vedúcich pedagogických zamestnancov v súlade s organizačným poriadkom
školy. Zvýšenú
pozornosť bude potrebné venovať prevencii šikanovania a práci so
začlenenými žiakmi. Hodnotenie: pozitívny
vývoj 19. Oblasť
personálnej práce V oblasti
personálnej práce došlo postupne k zvýšeniu odbornosti vyučovania. Zárukou
zlepšenia v tejto oblasti je aj ukončenie atestácii učiteľov. Hodnotenie: pozitívny
vývoj 20. Činnosť
MZ a PK Na 1. stupni
pracovalo metodické združenie (MZ) pre 1.-2. ročník a 3.-4. ročník. Na 2.
stupni boli zriadené predmetové komisie (PK) pre každý predmet. Vyučujúci
konzultovali problematiku daných predmetov, prijímali opatrenia. Organizovali
súťaže, zabezpečovali exkurzie, pripravovali prezentácie. Jedenkrát polročne
vyhodnocovali úroveň vedomostí vo svojom predmete. Hodnotenie: pozitívny
vývoj 21. Oblasť
vyučovania profilujúcich predmetov- slovenský jazyk, matematika Úlohou bolo zabezpečiť
dôslednú prípravu žiakov na prijímacie pohovory. Žiaci 9. ročníka mali možnosť
dopĺňať poznatky na doučovaní. Doučovanie z matematiky a zo
slovenského jazyka využili len 1/3
žiakov. T9 sa uskutočnilo 22.03.2023. V slovenskom
jazyku bol dôraz položený na formovanie racionálneho, logického, emotívneho
i estetického konania a myslenia. Na hodinách literatúry sme sa
zamerali na rozvíjanie techniky čítania s porozumením. Zamerali sme sa aj
na zlepšenie pravopisu. Redakčná rada pre časopis Rabconek splnila svoju úlohu
a pripravila dve čísla týchto školských časopisov ako prílohu miestnych
novín. Pod vedením učiteľov slovenského jazyka sa žiaci úspešne zapájali do
literárnych súťaží. V rámci
iŠkVP sme matematiku posilnili v 5. ročníku 1 hod., telesnú výchovu
o 1 hod., tvorivé čítanie o 1 hod., v 6.ročníku matematiku 1
hod., anglický jazyk o 1 hod., dejepis o
1 hod., geografiu o 1 hod. V 7. ročníku boli posilnené predmety:
slovenský jazyk o1 hod., druhý cudzí jazyk o 2 hod., matematika o 1
hod.. V 8. ročníku sme posilnili matematiku o 1 hod., druhý cudzí jazyk o 2
hod. a v 9. ročníku druhý cudzí jazyk o 2 hod., chémia o 1 hod.,
tvorivé čítanie o 1 hod., matematika o 1hod. 22. Oblasť
vyučovania cudzích jazykov- ANJ, NEJ, RUJ,FRJ Pri
vyučovaní cudzích jazykov je hlavný cieľ zameraný na rozvoj komunikačných
schopností. Darí sa nám
zvyšovať kvalifikovanosť vyučovania. Anglický jazyk na 97,1%, nemecký
jazyk na 100% a ruský jazyk na 100%. Chceme
udržiavať spoluprácu s družobnou školou v Nemecku. Tento školský rok
v máji nás navštívili žiaci z Nemecka, ktorí strávili v rodinách
a v našej škole 1 týždeň. V iŠkVP
sme v rámci voliteľných hodín posilnili druhý cudzí jazyk v 7.
roč. -2 hod., 8. a 9. roč. 2 hodiny. 23. Oblasť
vyučovania prírodovedných predmetov- BIO,FYZ,CHE Úlohou
prírodovedných predmetov je rozvíjať logické myslenie, ekologické,
environmentálne poznanie žiakov s cieľom vedieť získané poznatky využiť
v praxi. Vedúci PK
a MZ zabezpečujú prednášky s príslušnou tematikou, exkurzie
a pripravujú žiakov na súťaže. 24. Oblasť
vyučovania výchovných predmetov- VYV, TSV, OBN, THD, NBV Cieľom
vyučovania v daných predmetoch je vychovať všestranne rozvinutého človeka,
formovať estetický, citový, morálny základ osobnosti žiaka, zlepšiť jeho
technickú zručnosť a telesnú zdatnosť. Škola má na
vyučovanie výchovných predmetov dobré podmienky. Zapája sa do súťaží, kde
každoročne získava celý rad ocenení. Úlohou pre ďalšie roky je v rámci
priestorových možností zriadiť špeciálne
učebne výtvarnej výchovy. 25. Oblasť vyučovania
spoločensko-vedných predmetov- GEG, DEJ Úlohou
daných predmetov je rozvíjať komunikačné schopnosti žiakov, kritické historické
vedomie a formovať vzťah k regionálnym tradíciám. V škole
máme zriadený zemepisný kútik, kde žiaci aj mimo vyučovania môžu „cestovať“
a získať množstvo informácií. V iŠkVP
sme v rámci voliteľných hodín posilnili predmet geografia 1 hodinou
v 6. ročníku. Dejepis sme posilnili v 6. roč. 1 hodinou. Úspešne
sa žiaci zapájali aj do súťaží v daných predmetoch, najmä
z geografie boli mimoriadne uspešní. 26. Oblasť
vyučovania práce s počítačom Naším cieľom
bolo naučiť základným zručnostiam v práci s PC a internetom, ako
nevyhnutnej potreby v budúcom povolaní. Škola má 4 počítačové učebne.
Škola umožňuje vyučujúcim zúčastňovať sa kurzov na rozšírenie poznatkov pri
práci s počítačom a internetom. Obnovili sme počítačovú učebňu. 27. Oblasť
vyučovania v 1.-4. ročníku Dobre
pracujú metodické združenia, ktoré organizujú exkurzie, prednášky, výstavky
a prezentácie. Veľmi dobrý ohlas mali vystúpenia pre rodičov, kde žiaci
predviedli, čo už dokázali z učiva zvládnuť. Dokázali sme zabezpečiť
takmer 100% účasť na plaveckom výcviku. V rámci projektu „ŠKOLA
PODPORUJÚCA ZDRAVIE“ sa nám darí neustále zvyšovať počet žiakov, ktorí si
pravidelne čistia zuby. V rámci
i ŠkVP sme posilnili v 1. ročníku matematiku o 1 hodinu, telesnú
a športovú výchovu o 1 hodinu. V 2. ročníku sme posilnili
matematiku a telesnú a športovú výchovu o 1hod. Pridali sme
anglický jazyk 1 hodinu. V 3.roč. sme pokračovali podľa iŠkVP , čiže sme
posilnili slovenský jazyk o 1 hodinu a telesnú výchovu o 1
hodinu. V 4. ročníku sa postupovalo podľa iŠkVP, kde bol posilnený
slovenský jazyk a literatúra o 1 hodinu. Venujeme
zvýšenú starostlivosť žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.
Naším hlavným cieľom je zlepšiť úroveň čítania s porozumením. Organizujeme
besedy o prečítaných knihách a využívame aj služby žiackej a miestnej knižnice. 28.Oblasť
výchovno-vzdelávacej činnosti v materskej škole MŠ- Školská
je typizovaná budova , kde je 9 tried pre MŠ, jedáleň pre ZŠ a MŠ, priestory s kuchyňou
a príslušnými skladmi. Triedy predškolských detí sú dosť malé, preto
využívajú ďalšiu miestnosť na pohybové
činnosti, ktoré organizujú spoločne a aj oddelene. Pri triedach sú
hygienické zariadenia, ktoré vyhovujú. V 2 triedach sa obnovuje nábytok. MŠ- Kostolná
je cirkevná budova, kde sú 2 triedy MŠ, jedáleň, kuchyňa. Hygienické požiadavky
sú vyhovujúce pre MŠ. Triedy sú vybavené novým nábytkom, ale priestory sú
stiesnené. Bola zrealizovaná rekonštrukcia priestorov MŠ a vytvorila sa 1
trieda a 1 spálňa. Kapacita sa zvýšila na 56 detí. Hračky sa
dopĺňajú podľa potreby a podľa finančných prostriedkov. Škola je vybavená
počítačmi, ktoré sa využívajú deťmi a pedagogickými zamestnancami, ale je
veľká škoda že nie všetkými, aj keď ukončili vzdelávanie v tomto smere.
Dobre by bolo, keby mali v každej triede 1 počítač s pripojením na
internet, aby ho deti mohli používať aj počas RH. Učebnými pomôckami sa škola vybavuje podľa finančných
prostriedkov. Údaje
o priestorových a materiálno- technických podmienkach: Materská
škola sa spolupodieľa s rodinou a spoločnosťou na rozvoji osobnosti dieťaťa,
poskytuje zdravé a podnetné sociokultúrne prostredie pre tento rozvoj. Pomocou
aktívnej, riadenej, cielenej, hrovej, zážitkovej a systematickej edukácie sa
deti aktívne spolupodieľajú na rozvíjaní a budovaní vlastnej osobnosti, ktorá
svojou aktivitou pretvára a ovplyvňuje kvalitu ich života vo svojom okolí, doma
a v materskej škole. Učí deti zodpovednému životu, v harmónii voči sebe, ľuďom
a celému svetu. Pripravuje ich na vstup do ZŠ zo všetkých vzdelávacích oblastí.
Vo výchove a vzdelávaní budeme pokračovať v tvorivo – humanistickej výchove,
pričom vzdelávanie sa nebude negovať, ale redukovať zbytočné, neefektívne
učenie. V práci vo výchovno – vzdelávacej činnosti bude dominovať demokratický
štýl učenia, ktorý dáva do popredie vždy na prvé miesto dieťa ( jeho
sebarealizáciu, sebahodnotenie, hodnotenie vlastných výsledkov, ich
napredovanie ap.). Budovať vzťah medzi učiteľkou a dieťaťom tak, aby vzťah
pomáhal dieťaťu rásť, v ktorom samotné dieťa dostane priestor na rozvíjanie
seba samého. Dôležité je akceptovať dieťa také aké je, porozumieť mu a mať ho
rád. Výsledky VVČ
podľa stupňa výchovy: Aktivity a prezentácia materskej školy na verejnosti September -
Plánovanie rodičovského združenia -
Plenárne rodičovské združenie -
Propagácia materskej školy formou
násteniek, webovej stránky materskej školy -
Metodické združenie -
Otvorenie školského roku -
Adaptácia detí v MŠ -
Spoznávanie areálu MŠ -
Stretnutie s rodičmi detí s IVP -
Aktivity spojené s akciou obce
„Švapkokopane“ -
Praktikantka vysokej školy Október -
Plánovanie stretnutia so starými rodičmi -
Stretnutie so starkými v MŠ -
Zbieranie gaštanov a iných jesenných
plodov -
Jesenný projekt s rodičmi
„Šarkaniáda“ -
Aktivity v oblasti bádania
a skúmania -
Turistická vychádzka -
Návšteva MŠ v ČR mesto Šenov -
Divadelné predstavenie HOKI-POKI -
Vystúpenie v KD pri príležitosti úcty
k starším November -
Dušičky – jesenne prázdniny -
Deň jablka – aktivity na podporu zdravej
výživy v spolupráci so školskou jedálňou -
Otužovanie sa na čerstvom vzduchu –
aktivity realizované v exteriéri -
Divadelné predstavenie „Ako sa komár stal
kráľom“ -
Oslava dňa materskej školy -
Návšteva zo Šenova v rámci projektu
„Labyrint prírody“ -
Natáčanie separačného videa
v spolupráci s obcou -
Beseda s p. Zubárkou December -
„Koľko lásky sa zmestí do krabice“ – zbierka darčekov
pre ľudí žijúcich v domovoch dôchodcov -
6.12.
Mikuláš v MŠ -
Príprava vianočných pozdravov pre rodičov, verejné
inštitúcie -
Zaobstarávanie darčekov pod stromček pre
deti -
Program detí k „60“ výročiu založenia
školy -
Beseda o ochrane zdravia
s p.sestričkou -
Plánovanie Vianočného kina -
Chrípkové prázdniny -
Vianočné prázdniny Január -
Uskutočnilo sa stavanie snehových bytostí -
Zimné radovánky -
Realizácia Novoročného kina (Vianočné
zrušené z dôvodu chrípkových prázdnin) -
Zapojenie sa do projektu Zábavné
a inovatívne vzdelávanie v materskej škole -
Predstavenie návrhu o dopravnom
ihrisku p. riaditeľke a obecnému zastupiteľstvu „Hravo , zdravo na
kolesách“ Február -
Zapojenie sa do výtvarných súťaží -
Karneval 16.2.2023 -
Ukončenie projektu „Labyrint prírody“ -
Otvorené hodiny u predškolákov -
Zapojenie sa do výzvy Coop Jednota -
Vystúpenie pre klub dôchodcov Marec -
Čítanie
rozprávkových kníh v mesačnom projekte „Marec mesiac kníh“ -
22.3. – svetový deň vody -
Aktivity v oblasti bádania
a skúmania -
Básničková súťaž -
Návšteva obecnej knižnice -
Vysoká chorobnosť detí a personálu MŠ
(MŠ zatvorená 10 dní) Apríl -
22.4. oslava dňa Zeme -
Jarné upratovanie areálu materskej školy -
Sadenie semiačok s deťmi -
Príprava na Veľkonočné sviatky -
Zachovanie tradícií Veľkej noci
v priestoroch MŠ -
Plavecký výcvik predškolské triedy -
Projekt „Zábavné a inovatívne
vzdelávanie v materskej škole“ bol schválený -
Spevácka súťaž „Štrngalky“ Máj -
Tvorba srdca pre mamu -
Tvorba darčeku pre maminku -
Vystúpenie v KD pri príležitosti dňa
matiek -
Športová olympiáda v Oravskej Polhore -
Recitačná súťaž „Hviezdoslavovček“ -
Súťaž „Luskáčik“ zameraná na jazyk
a komunikáciu -
Divadielko „Zvedavka a Kúzelník“ -
Príprava organizácie ku dňu rodiny Jún -
Týždeň detských radostí -
Deň rodiny 17.6.2023 -
Aktivity spojené so správaním sa na ceste -
Hudobné predstavenie „Nobbi“ -
Do škôlky na bicykli -
Čarovná noc v MŠ -
Sladká zmrzlina -
Turistická vychádzka na družstvo
v Rabči -
Beseda s Ruženkou -
Rozlúčka s predškolákmi -
Ukončenie rekonštrukcie MŠ na Kostolnej
ulici Júl -
Prevádzka na Školskej len v mesiaci
Júl ( 47 detí) August -
Prevádzka na Kostolnej len v mesiaci
August ( 26 detí) Priestorové a materiálno - technické
podmienky školy MŠ- Školská je typizovaná budova , kde je 9 tried pre MŠ, 2 triedy ŠKD,
jedáleň pre ZŠ a MŠ, priestory s kuchyňou
a príslušnými skladmi. Triedy predškolských detí sú dosť malé, preto
využívajú ďalšiu miestnosť na pohybové činnosti, ktoré organizujú
spoločne a aj oddelene. Pri triedach sú hygienické zariadenia, ktoré
vyhovujú. V 2 triedach je nevyhovujúci nábytok. -
MŠ- Kostolná je cirkevná budova, kde sú už po rekonštrukcii 3 triedy MŠ
a 2 spalne, jedáleň, kuchyňa.. Hygienické požiadavky sú vyhovujúce pre MŠ
aj pre ZŠ. Triedy sú vybavené novým nábytkom, ale priestory sú stiesnené. -
Hračky sa dopĺňajú podľa potreby a podľa finančných prostriedkov.
Škola je vybavená počítačmi, ktoré sa využívajú deťmi a pedagogickými
zamestnancami, ale je veľká škoda že nie všetkými, aj keď ukončili vzdelávanie
v tomto smere. Dobre by bolo, keby mali v každej triede 1 počítač
s pripojením na internet, aby ho deti mohli používať aj počas RH. Mediálna gramotnosť -
napomáhame deťom v porovnávaní skutočnosti, reálií s virtuálnym prostredím,
s fikciou a pri uvažovaní o pravdivosti, realite získaných informácií.
Využívame metodickú príručku „Mediálna výchova v materských školách – cesta k
mediálnej gramotnosti“, ktorá prispieva k zvyšovaniu mediálnej gramotnosti. Webová stránka školy -
zriadením webovej stránky školy sme zintenzívnili informovanosť zákonných
zástupcov a verejnosti o zámeroch, organizovaní rôznych aktivít
a pravidlách chodu školy, podmienkach prijímania detí do MŠ atď. -
fotodokumentáciu z akcií školy sme zverejňovali s informovaným
súhlasom zákonných zástupcov. Email komunikácia -
riadením e-mailovej schránky sa zvýšila informovanosť rodičov
o termínoch aktivít v MŠ. Realizácia
projektov -
s účasťou rodičov, širokej verejnosti a sponzorov školy dopomohla
k zvýšeniu kvality materskej školy. Spolupráca s rodičmi je na
veľmi dobrej úrovni. Imidž materskej školy -
materská škola si vytvorila pozitívny imidž v
povedomí obce, výraznejšie sa otvorila názorom rodičovskej i širokej
verejnosti, zlepšila sa komunikácia a stúpla dôvera ku materskej škole. V ďalšom školskom roku budeme
pokračovať v realizácii cieľov a vytýčených úloh. 29. Práca
v ŠKD Vyhodnotenie výchovno-vzdelávacej činnosti ŠKD I. II. III. Celú výchovnú činnosť v školskom
klube smerujeme k príprave detí na život, ktorý od nich vyžaduje, aby boli
schopní kriticky a tvorivo myslieť, rýchlo a účinne riešiť problémy. Hlavným
cieľom tejto výchovy je
výchovné pôsobenie na dieťa v súčinnosti s cieľmi základnej školy. Táto
výchova podporuje rozvoj dieťaťa smerom
k pozitívnej a aktívnej prosociálnej osobnosti, ktorá bude schopná uplatniť sa
v živote. Každému dieťaťu, ktoré navštevuje
ŠKD, umožňujeme -rozvíjať svoj talent a špecifické osobné
schopnosti -rozvíjať rôzne kompetencie -rozvíjať osobnosť a zlepšovať si výchovno-
vzdelávacie výsledky -získavať vzťah k celoživotnému vzdelávaniu. Výchovu
a vzdelávanie v našom klube obohacujeme
o regionálne prvky, o poznávanie fauny a flóry v našom regióne. Preferujeme
rozvoj samostatnosti, tvorivosti a zodpovednosti za svoje aktivity. Výchovu
a vzdelávanie poskytujeme mimo vyučovania
pre deti 1.-4. ročníka ZŠ. Máme zriadené tri oddelenia. Počet detí sa
pohybuje od 55 do 65 . Jednotlivé
oddelenia vedú vychovávateľky Mgr.Gabrielová
Marcela -3. a 4. ročník, Mgr. Škorvánková Elena -2. a 3. ročník Mgr. Kolčáková
Marianna-1. ročník. Všetky tri
oddelenia sú umiestnené v budove ZŠ , čo nie je veľmi vyhovujúce
najmä z hľadiska malých priestorov na hry . Pri práci však využívame ako
kompenzáciu viaceré priestory ZŠ – počítačovú učebňu, školské dielne, športovú
halu, všetky školské ihriská, školskú knižnicu, záhradu, altánok, detské
ihriská... Klub je vybavený základným športovým náčiním, hračkami, knihami,
rôznymi spoločenskými hrami ,
interaktívnymi tabuľami... Pri
rôznych činnostiach podporujeme plnenie školských projektov, dlhodobo sa
podieľame na príprave rôznych kultúrnych, protidrogových, ekologických a
športových podujatí. Spolupráca s rodičmi sa uskutočňuje
denným osobným kontaktom pri odovzdávaní detí alebo telefonicky. Tiež
spolupracujeme s triednymi učiteľmi, s CVČ, MŠ , so školským špeciálnym
pedagógom, s koordinátorom protidrogovej
prevencie... Výchovný
proces v ŠKD je uskutočňovaný formou poldenného výchovného pôsobenia. Volíme
také formy výchovy a vzdelávania, ktoré by deti zaujali . Dôležité miesto má
zážitok. V etickej a citovej výchove
vedieme deti k zlepšeniu sebapoznania a upevneniu vzájomných vzťahov.
Uplatňujeme aktivizujúce a motivačné
formy. Základnou organizačnou formou výchovy a vzdelávania v ŠKD
i v tomto školskom roku sú individuálne alebo skupinové výchovno-vzdelávacie
aktivity. Patrične sa venujeme i rozvoju čitateľskej a finančnej gramotnosti. Deti vedieme k
zmysluplnému a uvedomelému
využívanie voľného času s cieľom ochrany
pred vplyvmi sociálno-patologických javov. Výchovno-vzdelávacia
činnosť v klube organizujeme formou pravidelných aktivít, aktivitami
príležitostného charakteru, sezónnymi činnosťami, projektovými aktivitami, do
ktorých vsúvame predpísané tematické oblasti výchovy. Neplánované
aktivity umožňujú časovú voľnosť, kreativitu, tvorivosť, umožňujú využívať
rôzne formy a metódy práce. Vyplývajú z ročných období, z mimoškolských akcií
školy, obce, z individuálneho záujmu detí. Pri
všetkých aktivitách a činnostiach
dbáme na bezpečnosť detí.
Všetkým
deťom umožňujeme rozvíjať svoju osobnosť, svoje individuálne potreby a záujmy,
zlepšovať výchovno-vzdelávacie výsledky , talent a osobné schopnosti. Pri
činnostiach preferujeme rozvoj samostatnosti a tvorivosti. Výchovu
realizujeme v oblasti spoločensko-vednej, pracovno-technickej,prírodovedno-enviromentálnej,esteticko-výchovnej,
telovýchovnej. V
rozvoji osobnosti dieťaťa
uprednostňujeme prepojenosť jednotlivých oblastí výchovy. Príprava na
vyučovanie je i v tomto školskom roku zameraná na pravidelné plnenie školských
povinností, na upevnenie učiva hravou formou / kvízy, projekty, didaktické
hry.../.Najviac sa nám v tomto školskom roku osvedčili hry na rozvoj
komunikácie, hry na rozvoj pamäti a
myslenia, osemsmerovky , krížovky a hádanky. Aktivity prezentujeme na webovej
stránke školy , v časopise Rabconek, v regionálnych novinách My
Orava... Všetky činnosti realizujeme v súlade s výchovným plánom. Vzhľadom na
skončenie platnosti VÝCHOVNEHO PROGRAMU ŠKD
pri ZŠ MŠ v Rabči a vzhľadom na zmeny v Štátnom výchovnom
programe pre školské kluby, je potrebné
vypracovať nový ,nakoľko sa menili tematické oblasti výchovy, ich
charakteristika, ich kompatibilnosť so vzdelávacími oblasťami základného
vzdelávania. § 2. ods. 3 a ZŠ: Počet žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebamiŠVVP na ZŠ§ 2. ods. 3 b ZŠ: Počet zapísaných žiakov do prvého ročníka v školskom roku, v ktorom sa správa vypracúvaZapísaní žiaciPočet zapísaných prvákov k 30.6.2023: súčet 87 / počet dievčat 31 Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2022: súčet 87/ počet dievčat 31 Počet detí s odloženou školskou dochádzkou: súčet 9/ počet dievčat 2
Ukončenie školskej dochádzky na ZŠ k 30.6.2023
§ 2. ods. 3 d ZŠ: Počet žiakov prijatých na vzdelávanie v strednej školePrijatí na SŠ
§ 2. ods. 3 e ZŠ: Výsledky hodnotenia žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelaniaKlasifikácia tried
Prospech žiakov
§ 2. ods. 5 a Informácie o finančnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy alebo školského zariadenia podľa osobitného predpisuFinančné a hmotné zabezpečenie
1.
Dotácie zo
štátneho rozpočtu na žiakov (normatívne fin. prostriedky, príspevok na
predškolskú výchovu od MŠVVaŠ, na uč. pomôcky pre deti v HN). 2.
Finančné
prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy. 3.
Príspevok na
učebnice a PZ - z prostriedkov MŠVVaŠ SR a príspevok na
učebnice a PZ cudzieho jazyka
z prostriedkov Plánu obnovy a odolnosti. 4.
Príspevky rodičov
na čiastočnú úhradu nákladov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakovi
vyživovaciu povinnosť, réžia zamestnancov. 5.
Nájomné za
prenájom športovej haly. 6.
Iné finančné
prostriedky získané podľa osobitných predpisov (dotácia na chránené pracovisko
a projekty cez ÚPSVaR, dary, prax študentov UMB BB a KU RK, za potraviny a
réžiu, dotácia na stravu od ÚPSVaR). 7.
Príspevok na lyžiarsky
kurz a školu v prírode. 8.
Odchodné. 9.
Príspevok na
asistentov učiteľa. 10.
Rozvojové
projekty - Letná škola. 11.
Ukrajina – na
učebné pomôcky pre deti z UA a normatívy na deti z UA. 12.
SZP –
príspevok pre deti zo sociálne znevýhodneného prostredia. 13.
Spolu
múdrejší 3 - z prostriedkov Plánu obnovy a odolnosti. 14.
Príspevok na
špecifiká – Školský digitálny koordinátor. 15.
Ostatné
finančné zabezpečenie od zriaďovateľa – financie pre originálne kompetencie MŠ,
ŠKD, ŠJ a dotácia pre aktivity centra voľného času v základnej škole. 16.
Nevyčerpané
finančné prostriedky za rok 2021. Financie sú uvedené v celých eurách.
ZáverVypracoval: Ing. Anna Kornhauserová
V Rabči, 28.08.2023
Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: 31.08.2023
Správa predložená Rade školy na vyjadrenie dňa: 16.10.2023
Berie na vedomie.
Správa predložená na schválenie zriaďovateľovi dňa: 30.10.2023
Správa zverejnená na webovom sídle školy dňa: 30.10.2023 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||