Navigácia
Hlavná stránka Internetová ŽK Dôležité oznamy Novinky Fotoalbum Zverejňovanie Kontakt GDPR

Nedeľa 5. 5. 2024

Správa za školský rok

Správa

o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2022/2023

Podľa vyhlášky Ministerstva Školstva SR 435/2020 Z.z. v znení vyhlášky 526/2021 Z.z.

§ 2. ods. 1 a Údaje o škole alebo o školskom zariadení v rozsahu: názov, adresa, telefónne číslo, webové sídlo, adresa elektronickej pošty

Údaje o škole

Názov školyZákladná škola s materskou školou Rabčická 410 Rabča
Adresa školyRabčická ulica č. 410, 029 44 Rabča
Telefón+421435594116
E-mailzsrabca@zsrabca.sk
WWW stránkahttps://zsrabca.edupage.org

Vedúci zamestnanci školy

 Priezvisko, menoTelefónSluž. mobile-mail
RiaditeľIng. Anna Kornhauserová043/55216400903493550zsrabca@zsrabca.sk
ZRŠ pre 1.-4.roč.Mgr. Eva Raticová043/5576150  
ZRŠ pre 5.-9.roč.Mgr. Slávka Kovaličková043/5594106  
ZRŠ pre MŠMgr. Daniela Kršáková043/5594581  
Vedúca ŠJBc. Mária Kovaličková043/5594287  
ŠKDMgr. Elena Škorvánková043/5594116  
     
Špecializované činnosti    
Výchovný poradcaPaedDr. Marcela Skočíková, PhD.043/5594116  
Špeciálny pedagógPaedDr. Marcela Skočíková, PhD.043/5594116  
 Mgr. Daniela Chutniaková   
Školský digitálny koordinátorMgr. Bystrík Dubovecký   

Rada školy

FunkciaTitl., priezvisko, meno
Predseda:Mgr. Martina Hadárovázástupca rodičov ZŠ
Podpredseda:PhDr. Augustín Pitákzástupca obecného zastupiteľstva
Tajomník:Mgr. Anna Tarčákovázástupca pedagogických zamestnancov ZŠ
Členovia:Mgr. Ľudmila Sahuľová zástupca pedagogických zamestnancov MŠ
 Bc. Lucia Domiňákovázástupca rodičov MŠ
 Bc. Veronika Bolibruchovázástupca rodičov ZŠ
 Mgr. Mária Tomčíkovázástupca rodičov ZŠ
 Bc. Mária Lonekovázástupca nepedagogických zamestnancov ZŠ
 Mgr. Gabriela Čulovázástupca obecného zastupiteľstva
 Ján Maťugazástupca obecného zastupiteľstva
 Mgr. Andrea Lubasovázástupca obecného zastupiteľstva

§ 2. ods. 1 b Údaje o zriaďovateľovi v rozsahu: názov, sídlo, telefónne číslo, adresa elektronickej pošty

Údaje o zriaďovateľovi

NázovObec Rabča
SídloHlavná 426, 029 44 Rabča
Telefón043/2812111
E-mailpodatelna@rabca.sk

§ 2. ods. 1 c Informácie o činnosti rady školy alebo rady školského zariadenia, najmä počet a dátumy zasadnutí a prijaté uznesenia

Činnosť rady školy

Rada školy pracuje v existujúcej zostave od 12.03.2020. Je iniciatívnym a poradným samosprávnym orgánom, ktorý vyjadruje a presadzuje verejné záujmy, záujmy žiakov, rodičov, pedagogických zamestnancov a ostatných zamestnancov v oblasti výchovy a vzdelávania.

Názov MZ a PKVedúciČlenovia
Slovenský jazyk a literatúraMgr. Jana MartvoňováMgr. Oľga Pisarčíková
  PaedDr. Adriana Škrková
  Mgr. Jolana Pitáková
  Mgr. Eva Slovíková
MatematikaMgr. Andrea GogolákováMgr. Daša Svrčková
  Mgr. Ema Machyňáková
  Mgr. Monika Toholová
  Mgr. Slávka Kovaličková
Biológia Ing. Eva MotýľováMgr. Stanislava Kotúľová
  Mgr. Martin Skočík
Chémia + Fyzika Mgr. Daša SvrčkováMgr. Stanislava Kotúľová
  Mgr. Janka Mladá
  Mgr. Štefan Murín
Geografia Mgr. Monika ToholováIng. Eva Motýľová
DejepisMgr. Silvia ŽivčákováMgr. Jolana Pitáková
  Mgr. Anna Stašová
  Mgr. Oľga Pisarčíková
Cudzí jazykMgr. Adriana TropekováMgr. Júlia Zboňáková
  Mgr. Miroslava Dzialak
  Mgr. Andrea Gogoláková
  Mgr. Anna Vorčáková
  PaedDr. Adriana Škrková
  Mgr. Mária Tisoňová
  Mgr. Anna Stašová
  Mgr. Lenka Cubinková Bajková
  Mgr. Tatiana Barnašová
Občianská náuka PaedDr. Eva Štefaničiaková PhD.Mgr. Adriana Tropeková
  Mgr. Miroslava Dzialak
  Mgr. Jana Martvoňová
  Mgr. Lenka Cubinková, Bajková
Telesná výchova PaedDr. Marcela Skočíková Phd.Mgr. Ján Bomba
  Mgr. Lenka Cubinková Bajková
  PaedDr. Eva Štefaničiaková PhD.
Hudobná výchová/Výtvarna výchova/ Tvorivé dielneMgr. Anna VorčákováMgr. Eva Slovíková
  Ing. Anna Kornhauserová
  Mgr. Jana Martvoňová
  PaedDr. Eva Štefaničiaková
  Mgr. Ema Machyňáková
  Mgr. Anna Stašová
Náboženská výchová Mgr. Mária ZaťkováMgr. Peter Bolibruch
  Mgr. Bystrík Dubovecký
Technika + Informatika + IKTMgr. Martin SkočíkMgr. Ján Bomba
  Ing. Jana Mladá
  Mgr. Bystrík Dubovecký
  Mgr. Štefan Murín
Metodické združenie 1.-2. roč.Mgr. Ľubomíra SlovíkováUčitelia 1.-2. roč.
Metodické združenie 3.-4. roč.Mgr. Monika HvolkováUčitelia 3.-4. roč.

§ 2. ods. 1 d Počet detí, žiakov alebo poslucháčov

Údaje o počte žiakov

Počet žiakov školy: 710

Počet tried: 32

Podrobnejšie informácie:

Ročník:1.2.3.4.5.6.7.8.9.Spolu
počet tried43353443332
počet žiakov8068581067882867371710
z toho v ŠKD26121413     65

§ 2. ods. 1 e Počet pedagogických zamestnancov, odborných zamestnancov a ďalších zamestnancov

Zamestnanci

Pracovný pomer

Pracovný pomerPočet pedag. prac.Počet nepedag. prac.Počet odborných zamestnancov
56130
ŠKD300
1740
ŠJ080
Na dohodu210
Spolu74260

§ 2. ods. 1 f Údaje o plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov

Kvalifikovanosť pedagogických pracovníkov

početnekvalifikovanýchkvalifikovanýchspolu
učiteľov v ZŠ04747
učiteľov v MŠ31417
vychovávateľov033
asistentov učiteľa369
    
spolu67076

Predmety vyučované nekvalifikovane

TriedaPredmetPočet hodín týždenne
5.A, B, CTHD2 hod./týždeň
6.A, B,THD2 hod./týždeň
7.CTHD2 hod./týždeň
5. A, B, CDEJ1 hod./týždeň
5.A,B,C,DVYV1 hod./týždeň
8.BVYV1 hod./týždeň
7.A, B, CVYV1 hod./týždeň
5.C, DGEG2 hod./týždeň
6.C, DGEG2 hod./týždeň
7.AGEG1 hod./týždeň
9.BGEG1 hod./týždeň
5. A, B, CANJ3 hod./týždeň
6.BANJ4 hod./týždeň
9.C,7.C, 7.B, 6.C, 8.A OBN1 hod./týždeň
8.A, 8.CGEG1 hod./týždeň

§ 2. ods. 1 g Informácie o aktivitách a prezentácii školy alebo školského zariadenia na verejnosti

Prehľad výsledkov súťaží a olympiád

Názov súťažeMiesto konaniaDátum súťažeMeno žiaka a triedaUmiestneniePripravujúci učiteľ
SLOVENSKÝ JAZYK A LITERATÚRA     
Rozprávkové vretiankoOk. koloMáj 2023M. Jagelková (5.C) Mgr. J. Martvoňová
Štúrov ZvolenOk. koloMáj 2023Z. Vorčáková (6.B) Mgr. J. Martvoňová
V zajatí 4 živlovCeloslov.  E. Kocúrová  PaedDr. A. Škrková
Lit. majáčikOk. kolo B. Luscoňová PaedDr. A. Škrková
      
GEOGRAFIA     
Geografická olympiáda Ok. koloMarec 2023O. Slovík (5.A)3. miestoMgr. M. Toholová
   M. Bartkovjak (5.A)uspešný riešiteľ 
   N. Gluštíková (7.B)2. miesto 
   T. Božeňáková (8.B)uspešný riešiteľ 
   L. Zboňáková (8.B)2. miesto 
   M. Kovaličková (8.B)uspešný riešiteľ 
   D. Skurčák uspešný riešiteľ 
Geografická olympiáda Kr. koloApríl 2023L. Zboňáková (8.B)uspešný riešiteľ 
      
TECHNIKA     
Technická olympiádaOk. koloNovember 2023S. Skočík 8.A2. miestoMgr. M. Skočík
   Š. Šurín 9.A2. miesto 
   P. Vorčák uspešný riešiteľ 
      
Olympiáda z ang. jazyka Okresné koloJanuár 2023V. Vorčáková 9.A2. miestoMgr. M. Dzialak
   M. Bartkovjaková 5.A1. miesto 
 Krajské koloFebruár 2023M. Bartkovjaková 5.A2. miesto 
      
Matematika     
Pytagoriáda Ok. kolaMarec 2023M. Kovaličková 8.Buspešný riešiteľMgr. D. Svrčková
      
CHÉMIA     
Chémická olympiáda Ok. koloMarec 2023A. Revaj 9.B2. miestoMgr. S. Kotúľová
 Kr. koloApríl 2023A. Revaj 9.Buspešný riešiteľMgr. S. Kotúľová
      
DEJEPIS     
Dej. olympiáda Ok. koloFebruár 2023R. Šurinová 6.Buspešný riešiteľMgr. S. Živčáková
      
Leonardoslov. - poľská súťaž Š. Šurín 9.A5. miestoMgr. S. Živčáková
      
VÝTVARNÁ VÝCHOVA     
ValintínkaOk. kolo L. Vnenčáková 7.A2. miestoMgr. J. Martvoňová
      
NÁBOŽENSKÁ VÝCHOVA     
Biblická olympiádaOk, koloMarec 2023S. Nováková 9.Auspešný riešiteľMgr. M. Zaťková
   R. Šurinová 6.Buspešný riešiteľ 
   J. Piták 6.Cuspešný riešiteľ 
      
BIOLÓGIA     
Poznaj a chráňOk. koloApríl 2023M. Kozák 9.Auspešný riešiteľIng. E. Motýľová

Aktivity a prezentácia na verejnosti

V školskom roku 2022/2023 pokračovalo financovanie záujmovej činnosti formou vzdelávacích poukazov.

Škola prijala od žiakov celkom 664 vzdelávacích poukazov a do záujmovej činnosti sa zapojilo 93% žiakov. Pracovalo 30 záujmových útvarov.


 

 

 

P.č.

Názov záujmového

 útvaru

Vedúci

Deň

Čas

Miesto

      1.             

Atleticko - basketbalový

PaedDr. Eva Štefaničiaková, PhD.

štvrtok

14:00

Športová hala

      2.             

Atleticko - basketbalový

PaedDr. Marcela Skočíková, PhD.

utorok

14:00

Športová hala

      3.             

Šachový

PaedDr. Marcela Skočíková, PhD.

streda

 

Športová hala

      4.             

Florbalový

Mgr. Ján Bomba

streda

13.30

Športová hala

      5.             

Futbalovo – hádzanársky

PaedDr. Eva Štefaničiaková, PhD.

utorok

14:00

Športová hala

      6.             

Futbalovo - hádzanársky

PaedDr. Marcela Skočíková, PhD.

štvrtok

14:00

Športová hala

      7.             

Futbalový - prípravka

Jozef Havlíček

pondelok

 

Športová hala

      8.             

Goralecky

Mgr. Martin Skočík

piatok

13:30

Športová hala

      9.             

Gymnastika

Mgr. Lenka Cubinková Bajková

pondelok

13:30

Športová hala

   10.             

Gymnastika

Mgr. Lenka Cubinková Bajková

streda

13:30

Športová hala

   11.             

Škola hrou

Mgr. Mária Ogureková

piatok

 

IV.C

   12.             

Počítačový I.

PaedDr. Katarína Viludová

utorok

 

Uč. PC

   13.             

Počítačový II.

PaedDr. Katarína Viludová

štvrtok

 

Uč. PC

   14.             

Enviroaktivity

Mgr. Marcela Bolibruchová

streda

13:30

 

   15.             

Stolnotenisový

Mária Gužíková

piatok

13:00

Športová hala

   16.             

Športový

Mgr. Ján Bomba

streda

15:00

Športová hala

   17.             

Tvorivé dielne

Mgr. Daniela Chutniaková

streda

14:00

uč. špec. 2

   18.             

Internet veci

Mgr. Štefan Murín

piatok

 

 

   19.             

Zdravotnícky

Mgr. Marcela Bolibruchová

 

 

 

   20.             

Matematický

Mgr. Viera Tvarožková

utorok

 

 

   21.             

Počítačový - IKT

Mgr. Štefan Murín

pondelok

 

 

   22.             

Basketbal

Mgr. Ján Pienčak

 

 

 

   23.             

Anglický pre 5. – 9. r.

Mgr. Miroslava Dzialak

streda

 

 

   24.             

Poznáme prírodu

Mgr. Iveta Zborteková

štvrtok

 

 

   25.             

Matematický krúžok

Mgr. Monika Toholová

Pondelok

 

 

   26.             

Šikovné gazdinky

Mgr. Monika Toholová

utorok

 

 

   27.             

Matematický krúžok 8. r.

Mgr. Andrea Gogoláková

pondelok

 

 

   28.             

Matematický krúžok 6. r.

Mgr. Andrea Gogoláková

utorok

 

 

   29.             

Matematický krúžok 5. r.

Mgr. Andrea Gogoláková

streda

 

 

   30.             

Doučovanie z mat. 7. r.

Mgr. Daša Svrčková

pondelok

 

 

 

Školské akcie a kultúrne podujatia:

-          Protidrogová prevencia a trestnoprávna činnosť 5.-9.r.

-          Dni boja proti drogám 9. r.

-          Ochrana prírody životného prostredia 1.-4.r.

-          Škola v prírode 4. ročník (jún)

-          Záložka do knihy spája školy

-          Školský program ovocie

-          Detský karneval

-          Pasovanie žiakov 1. ročníka

-          Protidrogová prevencia žiakov I. stupňa ZŠ – prednášky

-          Príspevky do Rabčianskeho chýrnika

-          Deň mlieka

-          Projekt – cudzie jazyky – Európsky deň jazyka

-          Mikuláš

-          Vianočná besiedka na 1. a na 2. stupni

-          Beseda so spisovateľom (M. Slovíkom, B. Jobusom, G. Futovou)

-          Naj kniha výstava

-          Deň vody na 1. stupni

-          Výstavy prác žiakov

-          Stravuje sa zdravo

-          SWAP

-          Tvorivé dielne (Vianoce) - október

-          Deň Zeme

-          Čistenie obce 1. – 4. r. 9. r.

-          Športová olympiáda – 1.st.

-          Ľudové zvyky             - Vynášanie Moreny

                                              - Príchod sv. Martina

                                              - Fašiangy

                                              - Sv. Katarína

-          Mesiac úcty k staršiemu   

-          Tvorba jesenných dekorácií

-          Deň rodiny – práca literárneho aj výtvarného charakteru

-          Besiedka pre starých rodičov

-          Balíček plný lásky – pre seniorov v domove dôchodcov

-          Najkrajšia záložka

-          Návšteva žiaka z družobnej školy v Nemecku

-          Prvácka akadémia

-          Lyžiarsky výcvik

-          Plavecký výcvik

 

Exkurzie:

-          9. ročník – Oswienčim (DEJ)

-          8. ročník – Martin SJL, Noc výskumníkov

-          6. ročník – Hviezdoslavova hájovňa, Janošíkove diery, Arborétum Mlyňany + Hvezdáreň

-          7. ročník – Banská Štiavnica (GEG), Lit. exkurzia – Jasenová, D. Kubín, Čistička odpadových vôd, Priehradný múr.

-          5. ročník -  Oravský hrad pri príležitosti Dňa múzeí, Bábkové divadlo, Arborétum Mlyňany + Hvezdáreň,

Zbery:

-          papiera, tetrapackov, drobného elektroodpadu, starých mobilov

-          pomarančovej kôry

-          plastových vrchnáčikov

 

Školský časopis

Rabconek

Prácu  časopisu koordinovala pani učiteľka PaedDr. A. Škrková v spolupráci so všetkými vyučujúcimi. Vychádza vždy jedno zimné a jedno letné vydanie.

V časopise sa snažíme všetkých oboznámiť so životom školy, prezentovať názory žiakov na aktuálne problémy školy a doby a vlastné umelecké výtvory žiakov. Časopis má vždy zábavnú časť.

V každom časopise máme uverejnené námety podľa želania žiakov. Vychádza ako príloha obecných novín, a tak sa dostáva do rúk širokej verejnosti Rabče.

§ 2. ods. 1 h Informácie o projektoch, do ktorých je škola alebo školské zariadenie zapojené

Projekty


V školskom roku 2022/2023 sa naša škola zapojila do projektu „Škola podporujúca slušnosť, múdrosť a zdravý životný štýl“. V ročníkoch 1.-4. pod názvom „Podpora zdravia ústnej dutiny“ a v ročníkoch 5.-9. pod názvom „Škola plná pohybu“.

Každoročne pre žiakov 9. ročníka organizujeme „Dni boja proti drogám“ za účasti špecialistov na problematiku dospievania, policajtov a lekárov.

Dlhodobo sa zapájame do projektov „Danone – mliečna liga“ a „Školské ovocie“.

Deň mlieka organizujeme v škole aj v materskej škole.

Škola v spolupráci s pedagógmi ZŠ sa v tomto šk. roku zapojila tiež do projektov: „Zvyšovanie kvality vzdelávania na ZŠ a SŠ s využitím elektronického testovania“, „Komplexný poradenský systém prevencie a ovplyvňovania sociálno-patologických javov v školskom prostredí“, „Moderné vzdelávanie – digitálne vzdelávanie pre všeobecno-vzdelávacie predmety“, „Podpora profesijnej orientácie žiakov ZŠ na odborné vzdelávanie a prípravu prostredníctvom rozvoja polytechnickej výchovy zameranej na rozvoj pracovných zručností a práca s talentami“,  „Elektronizácia vzdelávacieho systému regionálneho školstva“.

-          Národný projekt „Duálne vzdelávanie a zvýšenie atraktivity „a kvality OVP“.

S obcou sme spolupracovali na projekte, v ktorom zrealizujeme vytvorenie novej chemickej učebne, vybavíme zariadenia pre učebňu dielni a miestnosť pre asistentov.

Zapojili sme sa: do projektu ERASMUS+, kde sme boli úspešní a pripravujeme sa na pobyt našich žiakov v Estónsku. 

§ 2. ods. 1 i Informácie o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole alebo v školskom zariadení

Výsledky inšpekčnej činnosti

Dátum poslednej inšpekčnej kontroly: 23.-25.03.2022

Druh inšpekcie: čiastočná

Predmet inšpekcie: Práca pedagogického asistenta so žiakmi so zdravotným znevýhodneným.

Odborový zväz – voľba nových členov, predseda Mgr. Daša Svrčková

§ 2. ods. 1 j Informácie o priestorových podmienkach a materiálno-technických podmienkach školy alebo školského zariadenia

Materiálno-technické podmienky

Materiálno – technické podmienky ZŠ hodnotíme ako dobré. Vyučujúci majú dostatočný arzenál učebných pomôcok vo všetkých predmetoch. Učebné pomôcky sa priebežne  doplňujú aj z rozpočtu školy. Rodičovské združenie aj v tomto školskom roku čiastočne hradilo exkurzie, výchovné koncerty, Mikuláša, MDD.

Základná škola je vybavená špeciálnymi učebňami fyziky, technickej výchovy, náboženskej výchovy, špeciálneho pedagóga, počítačov (3x) a jazykov (3x). Každý predmet má svoj kabinet. Okrem toho je k dispozícii aj žiacka a učiteľská knižnica.

Pri základnej škole je dobre vybavený športový areál, ktorý zahŕňa hádzanárske, basketbalové a dve volejbalové ihriská. K tomu atletická tartanová dráha so sektormi na skok do výšky, diaľky, vrh guľou a hod kriketovou loptičkou. V rámci prístavby ZŠ sa používa nová gymnastická miestnosť.

V školskom roku 2022/2023 sme pokračovali vo výmene nábytku v triedach,  učebniach. Zakúpili sme nové interaktívne tabule. Zariaďovali sme nové triedy, novú gymnastickú miestnosť. Doplnili sme aj potrebný inventár do ŠJ.

Máme zriadenú webovú stránku a facebook základnej školy s materskou školou, ktorá sa priebežne aktualizuje.

Vybavenie učebnými pomôckami v MŠ je na dobrej úrovni.

Modernizujeme aj  vybavenie školskej kuchyne, ktoré vyhovuje súčasnému štandardu.

§ 2. ods. 1 k Informácie o oblastiach, v ktorých škola alebo školské zariadenie dosahuje dobré výsledky, o oblastiach, v ktorých má škola alebo školské zariadenie nedostatky, vypracované v súčinnosti s radou školy alebo s radou školského zariadenia, ak je zriadená

Úspechy a nedostatky

Profilácia a koncepcia rozvoja ako strategický plán školy na 5-ročné obdobie obsahuje jednotlivé oblasti života, kde je vždy formulovaný jeden hlavný cieľ. Jeho napĺňanie sa realizuje prostredníctvom úloh zakotvených v ročných plánoch práce. Ich plnenie sa mesačne vyhodnocuje na pracovných poradách a pedagogických radách. Celkové zhodnotenie sa uskutočňuje na konci každého školského roka a je súčasťou záverečnej hodnotiacej správy.

Postavenie cieľov a úlohy strategického plánu v konkrétnej podobe v ročnom pláne umožňujú uskutočniť porovnania a určiť stupeň posunu pri napĺňaní jednotlivých cieľov.

Príjemné prostredie by malo motivovať k lepším výsledkom vo výchove aj vzdelávaní. No dosiahnuté výsledky nie vždy spĺňajú naše očakávania.

V ďalšej časti hodnotenia plnenia strategického plánu budeme stručne charakterizovať činnosť v jednotlivých oblastiach za posledný rok a na základe výsledkov našich pozorovaní, prieskumov a štatistických ukazovateľov vyhodnotíme úspešnosť napĺňania daného cieľa.

Pozitívne hodnotenie:

- úspešnosť žiaka na školských súťažiach a olympiádach

- úspešnosť žiaka vo vedomostných súťažiach (krajské kolo, celoslovenské kolo)

- exkurzie, výlety, výchovné koncerty

- realizovanie environmentálnej výchovy – Deň zeme, Deň vody, zber papiera, Deň mlieka, SWAP, Čistenie obce.

- škola v prírode

- nákup ďalších interaktívnych tabúľ 

- práca žiakov v záujmových útvaroch

- pozitívne hodnotenie školy verejnosťou

- zavádzanie nových vyučovacích metód do vyučovacieho procesu  

- dobra atmosféra spolupráce v učiteľskom kolektíve

- zážitkové vyučovanie v MŠ

- dobrá spolupráca s CPPP

- rozvíjanie čitateľskej gramotnosti

 

Oblasti, v ktorých sú nedostatky:

 

- obmedzené priestorové možnosti školy – trieda na výučbu cudzích jazykov, miestnosť ŠKD

- treba rekonštruovať učebňu Che

- snaha o bezdôvodné vymeškanie vyučovania najmä st. žiakmi

- narastajúce prípady poškodzovania majetku školy

- klesajúci záujem zapájať sa do vedomostných súťaží

 

 Návrh opatrení:

 

- zvyšovanie pozornosti žiakov uplatnením aktivizujúcich učebných  metód

- odhaľovanie príčin slabej domácej prípravy žiakov

- odhaľovanie príčin zhoršujúceho sa prospechu žiakov

- pravidelné konzultácie s rodičmi žiakov so ŠVVP

- motivačnou činnosťou viesť žiakov k zapájaniu sa do vedomostných  súťaží

- príprava žiakov na testovanie už v nižších ročníkoch - KOMPARO

- dbať na dôslednú prípravu žiakov 5. a 9. roč. a T9

- zapájať učiteľov do ďalšieho vzdelávania

- zvýšiť vedomostnú úroveň žiakov 

                

1. Oblasť pôsobenia na žiaka

V oblasti pôsobenia na žiaka môžeme na základe hodnotenia výsledkov pedagogických pozorovaní, prieskumu a pohovorov s učiteľmi aj žiakmi konštatovať, že táto úloha sa plní, aj keď nie vždy v súlade s našimi predstavami.

Vyučujúci naďalej hľadajú také riešenia, ktoré by redukovali menej významnú časť učiva, nechávajú väčší priestor na samostatnú prácu žiakov, minimalizujú množstvo predkladaných hotových poznatkov, ťažisko práce sa snažia preniesť na skupinovú, tvorivú prácu. Napriek veľkej snahe sa nám nie celkom darí zlepšiť správanie, aj keď tomuto bodu venujeme čas na každej pracovnej porade. Ku každému závažnému prípadu pozývame rodiča a s najviac neprispôsobivými žiakmi pracujú naši špeciálni pedagógovia. Triedni učitelia každý priestupok riešia pred celou triedou, kde nechávajú priestor aj na vyjadrenie sa ostatným žiakom.

Hodnotenie:         V oblasti tvorivosti, samostatnosti žiaka – pozitívny vývoj

                             V oblasti slušného správania a tolerancie – pozitívny vývoj

2. Oblasť práce s učiteľským kolektívom        

Základ práce s učiteľským kolektívom je postavený na budovaní dobrých medziľudských vzťahov jasným konkretizovaním úloh, dobrou komunikáciou medzi vedením a učiteľmi a učiteľmi navzájom.

Musíme konštatovať, že sa podarilo zvýšiť efektivitu práce  PK a MZ a zabezpečiť ich vyššiu angažovanosť na výsledkoch školy. Efektívne sa zapájajú do riešenia pracovných a výchovno–vzdelávacích problémov školy. Pozitívne hodnotíme prácu MZ a PK pri vytváraní školského vzdelávacieho programu.

Hodnotenie:         pozitívny vývoj

3. Oblasť vzťahov učiteľ – žiak

V školskom prostredí  najdôležitejší vzťah chceme aj najďalej budovať na vzájomnej úcte, dôvere a rešpektovaní sa. Aj keď veľká väčšina žiakov sa vie slušne správať a má záujem dosahovať dobré vyučovacie výsledky, takmer v každej triede sa nájdu neprispôsobiví jednotlivci, ktorí často dokážu paralyzovať vyučovanie. V tomto najzložitejšom a zároveň najdôležitejšom vzťahu sa nie všetkým učiteľom podarí nájsť cestu k žiakovi. Musíme konštatovať, že sa nám vo vyšších ročníkoch vytvára skupina žiakov, ktorým absolútne nezáleží na dosahovaní lepších výsledkov. Situáciu zhoršila aj pandémia, keď sa žiaci často vzdelávali on-line formou. Čakáme, že pri zmene podmienok prijímania žiakov na stredné školy sa táto situácia zmení k lepšiemu.

Hodnotenie:         Učitelia vystupujú menej autoritatívne, nechávajú väčší priestor na tvorivú samostatnú prácu žiakom a zapájajú ich do riešenia výchovných problémov triedy – mierne pozitívny vývoj.

4. Oblasť environmentálnej výchovy

Problematiku environmentálnej výchovy majú vyučujúci zakotvenú vo svojich učebných plánoch. V uplynulom školskom roku sme pokračovali v rámci zlepšenia životného prostredia v separovanom zbere tetrapakov, plastov, papiera, hliníka a pomarančovej kôry. Zapojili sme sa aj do zberu elektroodpadu (Recyklohry), kde dosahujeme dobré výsledky. Veríme, že postupne vypestujeme u žiakov pozitívny vzťah k separovanému zberu.

Hodnotenie:         pozitívny vývoj

5. Oblasť protidrogovej činnosti

Naším cieľom je neustále zvyšovať informovanosť žiakov o škodlivosti používania návykových látok prostredníctvom prednášok alebo rôznych tém priamo vo vyučovaní.

Hodnotenie:         pozitívny vývoj

6. Oblasť výchovy k manželstvu a rodičovstvu

Hlavná náplň je umiestnená do vyučovacích hodín biológie a občianskej náuky, no je súčasťou vyučovania aj ostatných predmetov. Dôraz bol postavený na zodpovednom prístupe každého jednotlivca. Konali sa prednášky na tému dospievanie v 7. roč. Záleží nám, aby tieto informácie boli kvalifikované, aby neboli len od priateľov alebo z médií.

Myslíme si, že žiaci postupne dostávajú stále viac informácií a ich znalosti o živote rodiny majú širší rozmer.

Hodnotenie:         pozitívny vývoj

7. Oblasť rozmiestnenia žiakov na stredné školy, spolupráce s CPPPaP, práca špeciálneho pedagóga

Skĺbenie práce výchovného poradcu a špeciálneho pedagóga v jednej osobe sa nám javí ako jednoznačne pozitívne.

V mesiaci december v spolupráci s CPPPaP Námestovo sa uskutočnili pre žiakov deviateho ročníka psychologické testy na profesijnú orientáciu, ktoré môžu deťom a rodičom pomôcť pri ich výbere vhodnej strednej školy. Hodnotenie testov prebiehalo v januári priamo v ZŠ, zúčastnili sa ho súčasne dieťa, rodič a psychologička CPPPa P.

Hodnotenie:         pozitívny vývoj

8. Oblasť starostlivosti o začlenené deti

Špeciálny pedagóg vedie evidenciu začlenených žiakov s rôznymi druhmi postihnutia. Má osobitnú miestnosť, kde uskutočňuje individuálnu alebo skupinovú terapiu. Počet detí, ktoré potrebujú špeciálno-pedagogickú pomoc, neustále narastá. Máme deti so zrakovým  postihom a telesným postihom. Taktiež deti s narušenou komunikačnou schopnosťou, s poruchami učenia s poruchami správania a autizmom.

1x štvrťročne na pedagogickej rade prehodnocujeme výsledky a prijímame opatrenia. Deti sú sledované už aj v MŠ za účelom včasného odhalenia telesného alebo duševného postihnutia.

Neustále spolupracujeme s CPPPaP v Námestove.

Špeciálne pedagogičky sa zúčastňujú na zápise detí do prvého ročníka a pracujú s deťmi, ktoré majú odloženú školskú dochádzku.

Špeciálne pedagogičky poskytujú špeciálno-pedagogické konzultácie učiteľom aj rodičom.

Organizujú pohovory a konzultácie s rodičmi postihnutých detí. Na škole v tomto školskom roku pracovali 2 špeciálne pedagogičky a 9 asistentiek učiteľa.

Hodnotenie:         pozitívny vývoj

9. Oblasť záujmovej činnosti

Celkove sa do záujmovej činnosti zapojilo takmer 93% žiakov. Zúčastnili sme sa súťaží v matematike, dejepise, geografii, technike, v anglickom jazyku, vo výtvarnej a telesnej výchove, slovenský jazyk –prednes.

O výsledkoch v jednotlivých súťažiach referujú vyučujúci pravidelne na pracovných poradách a žiaci sú s výsledkami oboznámení na nástenkách. Záverečné vyhodnotenie súťaží aj s menami úspešných reprezentantov uverejňujeme v Rabčianskom chýrniku a na webovej stránke školy.

Hodnotenie:         pozitívny vývoj

10. Oblasť zapojenia sa do projektov

Už trinásty rok úspešne pracujeme na projekte Škola podporujúca zdravie. Do jeho realizácie sú zapojení všetci žiaci a vyučujúci. Celá činnosť v rámci projektu je monitorovaná na nástenkách, kde sa žiaci dozvedajú o plnení úloh a dosiahnutých výsledkoch. V 1.-4. ročníku je zameranie na hygienu ústnej dutiny pod názvom „Podpora zdravia ústnej dutiny“ a v 5.-9. ročníku na športovú činnosť pod názvom „Škola plná pohybu“.

V spolupráci s políciou už niekoľko rokov realizujeme besedy, stretnutia a prednášky s problematikou drog a dospievania. 

Dlhodobo sa zapájame do projektu „Danone – mliečna liga“ a „Školský mliečny program“, „Školské ovocie“ – poskytovanie čerstvého ovocia, ovocných a zeleninových štiav (MIRUTOMI, spol. s.r.o – Ťapešovo).

Po zrekonštruovaní počítačovej učebne ju vo zvýšenej  miere využívame aj na vyučovanie iných predmetov.

Školský digitálny koordinátor. „Komplexný poradenský systém prevencie a ovplyvňovania sociálno-patologických javov v školskom prostredí“, „Moderné vzdelávanie – digitálne vzdelávanie pre všeobecno-vzdelávacie predmety“, „Podpora profesijnej orientácie žiakov ZŠ na odborné vzdelávanie a prípravu prostredníctvom rozvoja polytechnickej výchovy zameranej na rozvoj pracovných zručností a práca s talentami“,  „Elektronizácia vzdelávacieho systému regionálneho školstva“.

Pokračovali sme v prístavbe MŠ. Zapojili sme sa do projektu ERASMUS + a do Nadácie ORANGE.

Hodnotenie:         pozitívny vývoj

11. Oblasť  vybavenia a údržby

Pozitívne hodnotíme vybavenie školských dielní, dielne školníka a údržbára, kde aj väčšie opravy  je možné realizovať svojpomocne. Technické a materiálne vybavenie školy je na dobrej úrovni a prispieva k estetizácii prostredia. Držíme sa zásady, že aj príjemné kultúrne prostredie pozitívne vplýva na žiakov a motivuje ich k lepším výsledkom.

Hodnotenie:         pozitívny vývoj

12.Oblasť vzťahov rodičia – škola

Najčastejšia spolupráca sa uskutočňuje cestou rodičovských združení. V novembri sa konalo plenárne a v apríli sa konalo triedne rodičovské združenie. Podľa potreby si triedni učitelia zvolávajú rodičov žiakov zo svojej triedy.

Podarilo sa nám zapojiť rodičov do výchovno-vzdelávacích aktivít školy, ďalší sa zúčastnili kultúrno-spoločenských akcií organizovaných triedou. Prijali by sme, keby rodičia hlavne problémových žiakov prejavili zvýšený záujem spolupracovať so školou, čo by iste pomohlo k lepším výsledkom, či už vo výchove alebo vzdelávaní.

Hodnotenie:         mierne pozitívny vývoj

13. Oblasť spolupráce so školským úradom

Spolupráca prebiehala v rovine poradenskej činnosti a hodnotíme ju pozitívne. ŠÚ v súčasnosti spĺňa funkciu koordinátora metodickej činnosti, poradenstva a kontrolóra v legislatívnej oblasti.

Hodnotenie:         pozitívny vývoj

14.Oblasť spolupráce s obcou, školskou radou a rodičovským združením

Riaditeľka školy sa pravidelne zúčastňuje zasadnutí obecného zastupiteľstva, kde informuje o výchovno-vzdelávacích výsledkoch a o ekonomických problémoch školy.

Vedenie školy všetky závažné rozhodnutia prerokuje s radou školy a výborom rodičovského združenia. Rodičovské združenie sa podieľa finančnými prostriedkami na  zabezpečovaní kultúrnych a športových akcií, ako sú výchovné koncerty, exkurzie, lyžiarsky a plavecký výcvik.

Hodnotenie:         pozitívny vývoj

15. Oblasť práce s prevádzkovými zamestnancami

V oblasti zabezpečenia prevádzky sme postupne v priebehu  sledovaného obdobia  dokázali vybaviť školníka a údržbára takmer kompletným strojovým vybavením potrebným na základnú údržbu.

Pre upratovanie sme zabezpečili ďalší výkonný čistiaci stroj a upratovacie vozíky.

Využitie potenciálu strojového vybavenia a zamestnancov ušetrí finančné prostriedky, ktoré využijeme na iné  účely.

Hodnotenie:         pozitívny vývoj

16. Oblasť spolupráce s odborovou organizáciou

V tomto školskom roku sa uskutočnili voľby nových členov, rokovania na príprave kolektívnej zmluvy a zadelení finančných prostriedkov sociálneho fondu, ktoré boli zavŕšené podpisom kolektívnej zmluvy.

Odborová organizácia sa vyjadruje ku všetkým závažným rozhodnutiam vedenia školy v súlade s ustanoveniami Zákonníka práce a zákona o výkone práce vo verejnom záujme.

Hodnotenie: pozitívny vývoj

 

17. Oblasť práce so začínajúcimi pedagogickými pracovníkmi

V školskom roku 2022/2023 sme mali 3 začínajúcich pedagogických zamestnancov v pozícii pedagogický asistent učiteľa.

Hodnotenie:         pozitívny vývoj

18.Oblasť vnútroškolskej kontroly, hospitačná činnosť

Úlohami z kontrolnej činnosti sa vedenie školy zaoberá raz týždenne alebo podľa nutnosti a závažnosti aj častejšie.

Bol vypracovaný plán kontrol a hospitácií, kde boli úlohy rozdelené medzi vedúcich pedagogických zamestnancov v súlade s organizačným poriadkom školy.

Zvýšenú pozornosť bude potrebné venovať prevencii šikanovania a práci so začlenenými žiakmi.

Hodnotenie:         pozitívny vývoj

19. Oblasť personálnej práce

V oblasti personálnej práce došlo postupne k zvýšeniu odbornosti vyučovania. Zárukou zlepšenia v tejto oblasti je aj ukončenie atestácii učiteľov.

Hodnotenie:         pozitívny vývoj

20. Činnosť MZ a PK

Na 1. stupni pracovalo metodické združenie (MZ) pre 1.-2. ročník a 3.-4. ročník. Na 2. stupni boli zriadené predmetové komisie (PK) pre každý predmet. Vyučujúci konzultovali problematiku daných predmetov, prijímali opatrenia. Organizovali súťaže, zabezpečovali exkurzie, pripravovali prezentácie. Jedenkrát polročne vyhodnocovali úroveň vedomostí vo svojom predmete.

Hodnotenie:         pozitívny vývoj

21. Oblasť vyučovania profilujúcich predmetov- slovenský jazyk, matematika

Úlohou bolo zabezpečiť dôslednú prípravu žiakov na prijímacie pohovory. Žiaci 9. ročníka mali možnosť dopĺňať poznatky na doučovaní. Doučovanie z matematiky a zo slovenského jazyka  využili len 1/3 žiakov. T9 sa uskutočnilo 22.03.2023.

V slovenskom jazyku bol dôraz položený na formovanie racionálneho, logického, emotívneho i estetického konania a myslenia. Na hodinách literatúry sme sa zamerali na rozvíjanie techniky čítania s porozumením. Zamerali sme sa aj na zlepšenie pravopisu. Redakčná rada pre časopis Rabconek splnila svoju úlohu a pripravila dve čísla týchto školských časopisov ako prílohu miestnych novín. Pod vedením učiteľov slovenského jazyka sa žiaci úspešne zapájali do literárnych súťaží.

V rámci iŠkVP sme matematiku posilnili v 5. ročníku 1 hod., telesnú výchovu o 1 hod., tvorivé čítanie o 1 hod., v 6.ročníku matematiku 1 hod., anglický jazyk o 1 hod., dejepis  o 1 hod., geografiu o 1 hod. V 7. ročníku boli posilnené predmety: slovenský jazyk o1 hod., druhý cudzí jazyk o 2 hod., matematika o 1 hod.. V 8. ročníku sme posilnili matematiku o 1 hod., druhý cudzí jazyk o 2 hod. a v 9. ročníku druhý cudzí jazyk o 2 hod., chémia o 1 hod., tvorivé čítanie o 1 hod., matematika o 1hod.

22. Oblasť vyučovania cudzích jazykov- ANJ, NEJ, RUJ,FRJ

Pri vyučovaní cudzích jazykov je hlavný cieľ zameraný na rozvoj komunikačných schopností.

Darí sa nám zvyšovať kvalifikovanosť vyučovania. Anglický jazyk na 97,1%, nemecký jazyk na 100% a ruský jazyk na 100%.

Chceme udržiavať spoluprácu s družobnou školou v Nemecku. Tento školský rok v máji nás navštívili žiaci z Nemecka, ktorí strávili v rodinách a v našej škole 1 týždeň.  

V iŠkVP sme v rámci voliteľných hodín posilnili  druhý cudzí jazyk v 7. roč. -2 hod.,  8. a 9. roč. 2 hodiny.

23. Oblasť vyučovania prírodovedných predmetov- BIO,FYZ,CHE

Úlohou prírodovedných predmetov je rozvíjať logické myslenie, ekologické, environmentálne poznanie žiakov s cieľom vedieť získané poznatky využiť v praxi.

Vedúci PK a MZ zabezpečujú prednášky s príslušnou tematikou, exkurzie a pripravujú žiakov na súťaže.

24. Oblasť vyučovania výchovných predmetov- VYV, TSV, OBN, THD, NBV

Cieľom vyučovania v daných predmetoch je vychovať všestranne rozvinutého človeka, formovať estetický, citový, morálny základ osobnosti žiaka, zlepšiť jeho technickú zručnosť a telesnú zdatnosť.

Škola má na vyučovanie výchovných predmetov dobré podmienky. Zapája sa do súťaží, kde každoročne získava celý rad ocenení. Úlohou pre ďalšie roky je v rámci priestorových  možností zriadiť špeciálne učebne výtvarnej výchovy.

25. Oblasť vyučovania spoločensko-vedných predmetov- GEG, DEJ

Úlohou daných predmetov je rozvíjať komunikačné schopnosti žiakov, kritické historické vedomie a formovať vzťah k regionálnym tradíciám.

V škole máme zriadený zemepisný kútik, kde žiaci aj mimo vyučovania môžu „cestovať“ a získať množstvo informácií.

V iŠkVP sme v rámci voliteľných hodín posilnili predmet geografia 1 hodinou v 6. ročníku. Dejepis sme posilnili v  6. roč. 1 hodinou.

Úspešne sa žiaci zapájali aj do súťaží v daných predmetoch, najmä z geografie boli mimoriadne uspešní.

26. Oblasť vyučovania práce s počítačom

Naším cieľom bolo naučiť základným zručnostiam v práci s PC a internetom, ako nevyhnutnej potreby v budúcom povolaní. Škola má 4 počítačové učebne. Škola umožňuje vyučujúcim zúčastňovať sa kurzov na rozšírenie poznatkov pri práci s počítačom a internetom. Obnovili sme počítačovú učebňu.

27. Oblasť vyučovania v 1.-4. ročníku

Dobre pracujú metodické združenia, ktoré organizujú exkurzie, prednášky, výstavky a prezentácie. Veľmi dobrý ohlas mali vystúpenia pre rodičov, kde žiaci predviedli, čo už dokázali z učiva zvládnuť. Dokázali sme zabezpečiť takmer 100% účasť na plaveckom výcviku. V rámci projektu „ŠKOLA PODPORUJÚCA ZDRAVIE“ sa nám darí neustále zvyšovať počet žiakov, ktorí si pravidelne čistia zuby.

V rámci i ŠkVP sme posilnili v 1. ročníku matematiku o 1 hodinu, telesnú a športovú výchovu o 1 hodinu. V 2. ročníku sme posilnili matematiku a telesnú a športovú výchovu o 1hod. Pridali sme anglický jazyk 1 hodinu. V 3.roč. sme pokračovali podľa iŠkVP , čiže sme posilnili slovenský jazyk o 1 hodinu a telesnú výchovu o 1 hodinu. V 4. ročníku sa postupovalo podľa iŠkVP, kde bol posilnený slovenský jazyk a literatúra o 1 hodinu.

Venujeme zvýšenú starostlivosť žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Naším hlavným cieľom je zlepšiť úroveň čítania s porozumením. Organizujeme besedy o prečítaných knihách a využívame aj služby  žiackej a miestnej knižnice.

28.Oblasť výchovno-vzdelávacej činnosti v materskej škole

MŠ- Školská je typizovaná budova , kde je 9 tried pre MŠ, jedáleň  pre ZŠ a MŠ, priestory s kuchyňou a príslušnými skladmi. Triedy predškolských detí sú dosť malé, preto využívajú ďalšiu  miestnosť na pohybové činnosti, ktoré organizujú spoločne a aj oddelene. Pri triedach sú hygienické zariadenia, ktoré vyhovujú. V 2 triedach sa obnovuje nábytok.

MŠ- Kostolná je cirkevná budova, kde sú 2 triedy MŠ, jedáleň, kuchyňa. Hygienické požiadavky sú vyhovujúce pre MŠ. Triedy sú vybavené novým nábytkom, ale priestory sú stiesnené. Bola zrealizovaná rekonštrukcia priestorov MŠ a vytvorila sa 1 trieda a 1 spálňa. Kapacita sa zvýšila na 56 detí.

Hračky sa dopĺňajú podľa potreby a podľa finančných prostriedkov. Škola je vybavená počítačmi, ktoré sa využívajú deťmi a pedagogickými zamestnancami, ale je veľká škoda že nie všetkými, aj keď ukončili vzdelávanie v tomto smere. Dobre by bolo, keby mali v každej triede 1 počítač s pripojením na internet, aby ho deti mohli používať aj počas RH.

Učebnými  pomôckami sa škola vybavuje podľa finančných prostriedkov.

Údaje o priestorových a materiálno- technických podmienkach:

       Materská škola sa spolupodieľa s rodinou a spoločnosťou na rozvoji osobnosti dieťaťa, poskytuje zdravé a podnetné sociokultúrne prostredie pre tento rozvoj. Pomocou aktívnej, riadenej, cielenej, hrovej, zážitkovej a systematickej edukácie sa deti aktívne spolupodieľajú na rozvíjaní a budovaní vlastnej osobnosti, ktorá svojou aktivitou pretvára a ovplyvňuje kvalitu ich života vo svojom okolí, doma a v materskej škole. Učí deti zodpovednému životu, v harmónii voči sebe, ľuďom a celému svetu. Pripravuje ich na vstup do ZŠ zo všetkých vzdelávacích oblastí. Vo výchove a vzdelávaní budeme pokračovať v tvorivo – humanistickej výchove, pričom vzdelávanie sa nebude negovať, ale redukovať zbytočné, neefektívne učenie. V práci vo výchovno – vzdelávacej činnosti bude dominovať demokratický štýl učenia, ktorý dáva do popredie vždy na prvé miesto dieťa ( jeho sebarealizáciu, sebahodnotenie, hodnotenie vlastných výsledkov, ich napredovanie ap.). Budovať vzťah medzi učiteľkou a dieťaťom tak, aby vzťah pomáhal dieťaťu rásť, v ktorom samotné dieťa dostane priestor na rozvíjanie seba samého. Dôležité je akceptovať dieťa také aké je, porozumieť mu a mať ho rád.

Výsledky VVČ podľa stupňa výchovy:

Aktivity a prezentácia materskej školy na verejnosti

 

September

-          Plánovanie rodičovského združenia

-          Plenárne rodičovské združenie

-          Propagácia materskej školy formou násteniek, webovej stránky materskej školy

-          Metodické združenie

-          Otvorenie školského roku

-          Adaptácia detí v MŠ

-          Spoznávanie areálu MŠ

-          Stretnutie s rodičmi detí s IVP

-          Aktivity spojené s akciou obce „Švapkokopane“

-          Praktikantka vysokej školy

Október

-          Plánovanie stretnutia so starými rodičmi

-          Stretnutie so starkými v MŠ

-          Zbieranie gaštanov a iných jesenných plodov

-          Jesenný projekt s rodičmi „Šarkaniáda“

-          Aktivity v oblasti bádania a skúmania

-          Turistická vychádzka

-          Návšteva MŠ v ČR mesto Šenov

-          Divadelné predstavenie HOKI-POKI

-          Vystúpenie v KD pri príležitosti úcty k starším

November

-          Dušičky – jesenne prázdniny

-          Deň jablka – aktivity na podporu zdravej výživy v spolupráci so školskou jedálňou

-          Otužovanie sa na čerstvom vzduchu – aktivity realizované v exteriéri

-          Divadelné predstavenie „Ako sa komár stal kráľom“

-          Oslava dňa materskej školy

-          Návšteva zo Šenova v rámci projektu „Labyrint prírody“

-          Natáčanie separačného videa v spolupráci s obcou

-          Beseda s p. Zubárkou

December

-          „Koľko lásky sa zmestí do krabice“ – zbierka darčekov pre ľudí žijúcich v domovoch dôchodcov

-          6.12. Mikuláš v MŠ

-          Príprava vianočných pozdravov pre rodičov, verejné inštitúcie

-          Zaobstarávanie darčekov pod stromček pre deti

-          Program detí k „60“ výročiu založenia školy

-          Beseda o ochrane zdravia s p.sestričkou

-          Plánovanie Vianočného kina

-          Chrípkové prázdniny

-          Vianočné prázdniny

Január

-          Uskutočnilo sa stavanie snehových bytostí

-          Zimné radovánky

-          Realizácia Novoročného kina (Vianočné zrušené z dôvodu chrípkových prázdnin)

-          Zapojenie sa do projektu Zábavné a inovatívne vzdelávanie v materskej škole

-          Predstavenie návrhu o dopravnom ihrisku p. riaditeľke a obecnému zastupiteľstvu „Hravo , zdravo na kolesách“

Február

-          Zapojenie sa do výtvarných súťaží

-          Karneval 16.2.2023

-          Ukončenie projektu „Labyrint prírody“

-          Otvorené hodiny u predškolákov

-          Zapojenie sa do výzvy Coop Jednota

-          Vystúpenie pre klub dôchodcov 

Marec

-          Čítanie rozprávkových kníh v mesačnom projekte „Marec mesiac kníh“

-          22.3. – svetový deň vody

-          Aktivity v oblasti bádania a skúmania

-          Básničková súťaž

-          Návšteva obecnej knižnice

-          Vysoká chorobnosť detí a personálu MŠ (MŠ zatvorená 10 dní)

Apríl

-          22.4. oslava dňa Zeme

-          Jarné upratovanie areálu materskej školy

-          Sadenie semiačok s deťmi

-          Príprava na Veľkonočné sviatky

-          Zachovanie tradícií Veľkej noci v priestoroch MŠ

-          Plavecký výcvik predškolské triedy

-          Projekt „Zábavné a inovatívne vzdelávanie v materskej škole“ bol schválený

-          Spevácka súťaž „Štrngalky“

Máj

-          Tvorba srdca pre mamu

-          Tvorba darčeku pre maminku

-          Vystúpenie v KD pri príležitosti dňa matiek

-          Športová olympiáda v Oravskej Polhore

-          Recitačná súťaž „Hviezdoslavovček“

-           Súťaž „Luskáčik“ zameraná na jazyk a komunikáciu

-          Divadielko „Zvedavka a Kúzelník“

-          Príprava organizácie ku dňu rodiny

Jún

-          Týždeň detských radostí

-          Deň rodiny 17.6.2023

-          Aktivity spojené so správaním sa na ceste  

-          Hudobné predstavenie „Nobbi“

-          Do škôlky na bicykli

-          Čarovná noc v MŠ

-          Sladká zmrzlina

-          Turistická vychádzka na družstvo v Rabči

-          Beseda s Ruženkou

-          Rozlúčka s predškolákmi

-          Ukončenie rekonštrukcie MŠ na Kostolnej ulici

Júl

-          Prevádzka na Školskej len v mesiaci Júl ( 47 detí)

August

-          Prevádzka na Kostolnej len v mesiaci August ( 26 detí)

Priestorové a materiálno - technické podmienky školy

MŠ- Školská je typizovaná budova , kde je 9 tried pre MŠ, 2 triedy ŠKD, jedáleň  pre ZŠ a MŠ, priestory s kuchyňou a príslušnými skladmi. Triedy predškolských detí sú dosť malé, preto využívajú ďalšiu  miestnosť na pohybové činnosti, ktoré organizujú spoločne a aj oddelene. Pri triedach sú hygienické zariadenia, ktoré vyhovujú. V 2 triedach je nevyhovujúci nábytok.

-          MŠ- Kostolná je cirkevná budova, kde sú už po rekonštrukcii 3 triedy MŠ a 2 spalne, jedáleň, kuchyňa.. Hygienické požiadavky sú vyhovujúce pre MŠ aj pre ZŠ. Triedy sú vybavené novým nábytkom, ale priestory sú stiesnené.

-          Hračky sa dopĺňajú podľa potreby a podľa finančných prostriedkov. Škola je vybavená počítačmi, ktoré sa využívajú deťmi a pedagogickými zamestnancami, ale je veľká škoda že nie všetkými, aj keď ukončili vzdelávanie v tomto smere. Dobre by bolo, keby mali v každej triede 1 počítač s pripojením na internet, aby ho deti mohli používať aj počas RH.

Mediálna gramotnosť

-          napomáhame deťom v porovnávaní skutočnosti, reálií s virtuálnym prostredím, s fikciou a pri uvažovaní o pravdivosti, realite získaných informácií. Využívame metodickú príručku „Mediálna výchova v materských školách – cesta k mediálnej gramotnosti“, ktorá prispieva k zvyšovaniu mediálnej gramotnosti.

Webová stránka školy

-          zriadením webovej stránky školy sme zintenzívnili informovanosť zákonných zástupcov a verejnosti o zámeroch, organizovaní rôznych aktivít a pravidlách chodu školy, podmienkach prijímania detí do MŠ atď.

-          fotodokumentáciu z akcií školy sme zverejňovali s informovaným súhlasom zákonných zástupcov.

Email komunikácia

-          riadením e-mailovej schránky sa zvýšila informovanosť rodičov o termínoch aktivít v MŠ.

 Realizácia projektov

-          s účasťou rodičov, širokej verejnosti a sponzorov školy dopomohla k zvýšeniu kvality materskej školy.  Spolupráca s rodičmi je na veľmi dobrej úrovni.

Imidž materskej školy

-          materská škola si vytvorila pozitívny imidž v povedomí obce, výraznejšie sa  otvorila názorom rodičovskej i širokej verejnosti, zlepšila sa komunikácia a stúpla dôvera ku materskej  škole. V ďalšom školskom roku budeme pokračovať v realizácii cieľov a vytýčených úloh.

29. Práca v ŠKD

Vyhodnotenie výchovno-vzdelávacej činnosti ŠKD I. II. III.

     Celú výchovnú činnosť v školskom klube smerujeme k príprave detí na život, ktorý od nich vyžaduje, aby boli schopní kriticky a tvorivo myslieť, rýchlo a účinne riešiť problémy. Hlavným cieľom  tejto výchovy  je  výchovné pôsobenie na dieťa v súčinnosti s cieľmi základnej školy. Táto výchova podporuje  rozvoj dieťaťa smerom k pozitívnej a aktívnej prosociálnej osobnosti, ktorá bude schopná uplatniť sa v živote. Každému dieťaťu, ktoré navštevuje  ŠKD,  umožňujeme

  -rozvíjať svoj talent a špecifické osobné schopnosti

  -rozvíjať rôzne kompetencie

  -rozvíjať osobnosť a zlepšovať si výchovno- vzdelávacie výsledky

  -získavať vzťah k celoživotnému vzdelávaniu.

Výchovu a vzdelávanie v našom klube  obohacujeme o regionálne prvky, o poznávanie fauny a flóry v našom regióne. Preferujeme rozvoj samostatnosti, tvorivosti a zodpovednosti za svoje aktivity.

Výchovu a vzdelávanie poskytujeme mimo vyučovania  pre deti 1.-4. ročníka ZŠ. Máme zriadené tri oddelenia. Počet detí sa pohybuje od 55 do 65 .

Jednotlivé oddelenia vedú vychovávateľky

Mgr.Gabrielová Marcela -3. a 4. ročník,

 Mgr. Škorvánková Elena -2. a 3. ročník

 Mgr. Kolčáková  Marianna-1. ročník.

 Všetky tri  oddelenia sú umiestnené v budove ZŠ , čo nie je veľmi vyhovujúce najmä z hľadiska malých priestorov na hry . Pri práci však využívame ako kompenzáciu viaceré priestory ZŠ – počítačovú učebňu, školské dielne, športovú halu, všetky školské ihriská, školskú knižnicu, záhradu, altánok, detské ihriská... Klub je vybavený základným športovým náčiním, hračkami, knihami, rôznymi spoločenskými hrami ,  interaktívnymi tabuľami...

Pri rôznych činnostiach podporujeme plnenie školských projektov, dlhodobo sa podieľame na príprave rôznych kultúrnych, protidrogových, ekologických a športových podujatí.

            Spolupráca s rodičmi sa uskutočňuje denným osobným kontaktom pri odovzdávaní detí alebo telefonicky. Tiež spolupracujeme s triednymi učiteľmi, s CVČ, MŠ , so školským špeciálnym pedagógom, s koordinátorom  protidrogovej prevencie...

Výchovný proces v ŠKD je uskutočňovaný formou poldenného výchovného pôsobenia. Volíme také formy výchovy a vzdelávania, ktoré by deti zaujali . Dôležité miesto má zážitok. V etickej a citovej výchove  vedieme deti k zlepšeniu sebapoznania a upevneniu vzájomných vzťahov. Uplatňujeme  aktivizujúce a motivačné formy. Základnou organizačnou formou výchovy a vzdelávania v ŠKD i v tomto  školskom roku  sú individuálne alebo skupinové výchovno-vzdelávacie aktivity. Patrične  sa venujeme i  rozvoju čitateľskej  a finančnej gramotnosti. Deti vedieme k zmysluplnému  a uvedomelému využívanie  voľného času s cieľom ochrany pred vplyvmi sociálno-patologických javov.

Výchovno-vzdelávacia činnosť v klube organizujeme formou pravidelných aktivít, aktivitami príležitostného charakteru, sezónnymi činnosťami, projektovými aktivitami, do ktorých vsúvame predpísané tematické oblasti výchovy.

Neplánované aktivity umožňujú časovú voľnosť, kreativitu, tvorivosť, umožňujú využívať rôzne formy a metódy práce. Vyplývajú z ročných období, z mimoškolských akcií školy, obce, z individuálneho záujmu detí. Pri  všetkých aktivitách a činnostiach  dbáme na bezpečnosť detí.                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

Všetkým deťom umožňujeme rozvíjať svoju osobnosť, svoje individuálne potreby a záujmy, zlepšovať výchovno-vzdelávacie výsledky , talent a osobné schopnosti. Pri činnostiach preferujeme rozvoj samostatnosti a tvorivosti.

Výchovu realizujeme v oblasti spoločensko-vednej, pracovno-technickej,prírodovedno-enviromentálnej,esteticko-výchovnej, telovýchovnej.

V rozvoji osobnosti dieťaťa  uprednostňujeme prepojenosť jednotlivých oblastí výchovy. Príprava na vyučovanie je i v tomto školskom roku zameraná na pravidelné plnenie školských povinností, na upevnenie učiva hravou formou / kvízy, projekty, didaktické hry.../.Najviac sa nám v tomto školskom roku osvedčili hry na rozvoj komunikácie,  hry na rozvoj pamäti a myslenia, osemsmerovky , krížovky a hádanky. Aktivity prezentujeme na webovej stránke školy , v časopise Rabconek, v regionálnych novinách My Orava...

     Všetky činnosti realizujeme v  súlade s výchovným plánom. Vzhľadom na skončenie platnosti VÝCHOVNEHO PROGRAMU ŠKD  pri ZŠ  MŠ v Rabči  a vzhľadom na zmeny v Štátnom výchovnom programe pre školské kluby,  je potrebné vypracovať nový ,nakoľko sa menili tematické oblasti výchovy, ich charakteristika, ich kompatibilnosť so vzdelávacími oblasťami základného vzdelávania.

 

§ 2. ods. 3 a ZŠ: Počet žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami

ŠVVP na ZŠ

Počet žiakov so ŠVVP: 66

§ 2. ods. 3 b ZŠ: Počet zapísaných žiakov do prvého ročníka v školskom roku, v ktorom sa správa vypracúva

Zapísaní žiaci

Počet zapísaných prvákov k 30.6.2023: súčet 87 / počet dievčat 31

Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2022: súčet 87/ počet dievčat 31

Počet detí s odloženou školskou dochádzkou: súčet 9/ počet dievčat 2

Ukončenie školskej dochádzky na ZŠ k 30.6.2023

 Nižší ročník5.roč.6.roč.7.roč.8.roč.9.roč.Spolu
Počet žiakov       

§ 2. ods. 3 d ZŠ: Počet žiakov prijatých na vzdelávanie v strednej škole

Prijatí na SŠ

Typ strednej školyPočet žiakov
Gymnáziá8
Zdravotnické školy1
Poľnohospodárske, lesnické SOŠ3
Eknomické, obchodné SOŠ7
Pedagogické školy1
Technické, dopravné SOŠ24
SOŠ ostatné16
8. ročné Gymnáziá2
Spolu:62

§ 2. ods. 3 e ZŠ: Výsledky hodnotenia žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania

Klasifikácia tried

TriedaANJBIOCvMCzJDEJEtvFgFRJFYZGEGHaHčHUVCHEILIINH
1.A           1   
1.B           1   
1.C           1   
1.D     1     1   
2.A1,04          1   
2.B1          1   
2.C1          1   
3.A1,21          1   
3.B1,17          1   
3.C1,47          1   
4.A1,41          1   
4.B1,27          1   
4.C1,35          1   
4.D1,57          1   
4.E1,57          1   
5.A1,962,04  1,67    1,96 1   
5.B2,042,2  1,56    1,88 1   
5.C1,731,92  1,65    2 1   
6.A1,792,47  2   1,891,84 1   
6.B1,952,27  1,73   1,641,64 1   
6.C1,521,95  1,9   1,861,52 1   
6.D1,81,6  2,25   2,11,95 1   
7.A1,671,81  2,05   1,572,29 11,95  
7.B1,712  2,19   2,11,86 12,19  
7.C1,91,15  1,95   1,651,3 12  
7.D2,091,86  2,41   1,52,32 12,14  
8.A2,262,22  2,43   2,392,17 12,52  
8.B1,911,65  2,09   1,611,65 11,96  
8.C2,12,45  2,55   2,62,4 13,05  
9.A1,962,5  2,79   2,212,5  2,46  
9.B1,962,38  2,541  1,922,04  2,46  
9.C2,132,96  2,96   2,672,83  3,04  

Trieda5IKTIFVINFKAJMATNBVNEJOBNODCPOVPVCPNVPDAPVORAR
1.A    11       1 
1.B    1,051       1 
1.C    1,051       1 
1.D    1,11       1,05 
2.A    1,31       1,04 
2.B    1,091       1,05 
2.C    1,241       1,1 
3.A  1 1,161    1 1,11  
3.B  1 1,561    1 1,17  
3.C  1 1,261    1 1,37  
4.A  1 1,451    1 1,23  
4.B  1 1,451    1 1,27  
4.C  1 1,81    1 1,5  
4.D  1 1,711    1 1,33  
4.E  1 1,671    1 1,38  
5.A  1 2,331,08         
5.B  1 2,081,44         
5.C  1 2,421         
6.A  1,16 2,211,05 1       
6.B  1,18 2,231 1,14       
6.C  1 2,241 1       
6.D  1,05 2,51 1       
7.A  1,0512,3811,51,29       
7.B  1,191,42,4311,171,33       
7.C  1,151,222,211,331,35       
7.D  1,0511,9511,671,27       
8.A1 1,091,222,71,041,81,7       
8.B1 1,091,382,131,041,711       
8.C1 11,292,91,231,7       
9.A1  1,432,9212,41       
9.B1  1,142,67121       
9.C1  1,382,83111,46       

TriedaRDRRJSLJSJLSpSEETHDTSVTSVTriednická hodinaTBZTDATEFTDVLA
1.A   11  1       
1.B   1,21  1       
1.C   1,421  1       
1.D   1,41  1       
2.A   1,431  1       
2.B   1,591  1       
2.C   1,431  1       
3.A   1,471  1      1,11
3.B   1,721  1      1,06
3.C   1,791  1      1,26
4.A   1,361  1      1,23
4.B   1,411  1      1,14
4.C   1,91  1      1,7
4.D   1,761  1      1,76
4.E   21  1      1,52
5.A   2,251,08 11    1,83  
5.B   2,441 11    1,44  
5.C   2,351 11    1,58  
6.A   2,581 11       
6.B   2,411,05 11       
6.C   2,291 11       
6.D   2,651 11       
7.A 1,5 2,671 11     1 
7.B 1,67 2,481 11     1 
7.C   21 11     1 
7.D 2 2,821 11     1 
8.A 1 2,431 11       
8.B 1 2,131,04 11       
8.C 1,33 2,951 11       
9.A 1,5 31 11    2  
9.B 1,4 2,831,04 11    1,88  
9.C 2,67 3,131 11    2,96  

TriedaVUMVYVVZAZDCZIV
1.A 1   
1.B 1   
1.C 1   
1.D 1   
2.A 1   
2.B 1   
2.C 1   
3.A 1   
3.B 1   
3.C 1   
4.A 1   
4.B 1   
4.C 1   
4.D 1   
4.E 1   
5.A 1   
5.B 1   
5.C 1   
6.A 1   
6.B 1   
6.C 1   
6.D 1   
7.A 1   
7.B 1   
7.C 1   
7.D 1   
8.A 1   
8.B 1   
8.C 1   
9.A 1   
9.B 1   
9.C 1   

Prospech žiakov

TriedaPočetProspeliNeprospeliNeklasifikovaní
1.A212001
1.B202000
1.C191900
1.D202000
2.A232300
2.B222200
2.C222201
3.A181800
3.B191801
3.C191900
4.A222200
4.B222200
4.C202000
4.D212100
4.E212100
5.A242400
5.B252500
5.C292903
6.A191900
6.B222200
6.C212100
6.D202000
7.A212100
7.B212100
7.C202000
7.D242202
8.A232300
8.B232300
8.C272207
9.A242400
9.B292705
9.C282404

§ 2. ods. 5 a Informácie o finančnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy alebo školského zariadenia podľa osobitného predpisu

Finančné a hmotné zabezpečenie


1.      Dotácie zo štátneho rozpočtu na žiakov (normatívne fin. prostriedky, príspevok na predškolskú výchovu od MŠVVaŠ, na uč. pomôcky pre deti v HN).

2.      Finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy.

3.      Príspevok na učebnice a PZ - z prostriedkov MŠVVaŠ SR a príspevok na učebnice  a PZ cudzieho jazyka z prostriedkov Plánu obnovy a odolnosti.

4.      Príspevky rodičov na čiastočnú úhradu nákladov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakovi vyživovaciu povinnosť, réžia zamestnancov.

5.      Nájomné za prenájom športovej haly.

6.      Iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov (dotácia na chránené pracovisko a projekty cez ÚPSVaR, dary, prax študentov UMB BB a KU RK, za potraviny a réžiu, dotácia na stravu od ÚPSVaR).

7.      Príspevok na lyžiarsky kurz a školu v prírode.

8.      Odchodné.

9.      Príspevok na asistentov učiteľa.

10.  Rozvojové projekty - Letná škola.

11.  Ukrajina – na učebné pomôcky pre deti z UA a normatívy na deti z UA.

12.  SZP – príspevok pre deti zo sociálne znevýhodneného prostredia.

13.  Spolu múdrejší 3 - z prostriedkov Plánu obnovy a odolnosti.

14.  Príspevok na špecifiká – Školský digitálny koordinátor.

15.  Ostatné finančné zabezpečenie od zriaďovateľa – financie pre originálne kompetencie MŠ, ŠKD, ŠJ a dotácia pre aktivity centra voľného času v základnej škole.

16.  Nevyčerpané finančné prostriedky za rok 2021.

 

Financie sú uvedené v celých eurách.

Bod

Dotácie

ŠKD

ŠJ

1.       

Dotácia zo ŠR na žiaka

1 616 244

 

49 208

 

2.       

Vzdelávacie poukazy

20 634

 

 

 

3.       

Príspevok na učebnice

23 305

 

 

 

 

z toho z POO na uč. CJ

11 712

 

 

 

4.       

Príspevky od rodičov

 

6 320

19 476

16 041

5.       

Nájom ŠH

10 646

 

 

 

6.       

Iné príjmy – úroky, dary, od ÚPSVaR, UMB, PF, projekty-refundácia

13 806

 

2 000

95 320

7.       

Príspevok – LK,  ŠvP

15 545

 

 

 

8.       

Odchodné

3 194

 

 

 

9.       

Asistent učiteľa

110 164

 

 

 

10.   

Rozvojové projekty - LŠ

4 600

 

 

 

11.   

Ukrajina

1 926

 

 

 

12.   

SZP

50

 

 

 

13.   

Spolu múdrejší 3 z POO

29 750

 

 

 

14.   

Príspevok na špecifiká

13 704

 

 

 

15.   

Originálne komp.+ CVČ

11 400

76 018

429 151

139 124

16.   

Prenesené z roku 2021

29 990

 

 

9 593

 

z toho Spolu múdrejší 2

200

 

 

 

 

Financie spolu:

1 904 958

82 338

499 835

268 657

 

Čerpanie

 

 

 

 

 

Mzdy

1 118 604

51 491

298 237

93 452

 

Odvody

410 455

18 252

108 417

34 545

 

Prevádzkové náklady

286 623

12 595

90 736

132 081

 

Investičné výdavky

2 399

0

2 399

0

 

Presun do roku 2023

36 657

0

46

8579

 

Záver

Vypracoval: Ing. Anna Kornhauserová

V Rabči, 28.08.2023

Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: 31.08.2023

Správa predložená Rade školy na vyjadrenie dňa: 16.10.2023

Berie na vedomie.

Správa predložená na schválenie zriaďovateľovi dňa: 30.10.2023

Správa zverejnená na webovom sídle školy dňa: 30.10.2023